اتمام عملیات تکمیلی راه آهن خواف - هرات تا پایان شهریور ماه
با توجه به اهمیت بهره برداری راه آهن خواف - هرات برای دو کشور در تسهیل صادرات و واردات کالا و جا به جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آبهای آزاد و کشورهای همسایه باید روند عملیات تکمیلی سرعت گیرد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با معاون وزیر فواید عامه کشور افغانستان مقرر شد بازسازی خط ریلی خواف - هرات تا شهریور ماه تکمیل و عملیات روسازی قطعه چهار تا هرات توسط کشور افغانستان سرعت گیرد .
هیاتی از کشور افغانستان به ریاست صاحب زاده ، معاون وزیر فواید عامه با معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی راه آهن خواف - هرات و تسریع در عملیات روسازی قطعه ۴ پروژه دیدار کردند .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این خط ریلی برای دو کشور اظهار داشت : با توجه به اهمیت بهره برداری راه آهن خواف - هرات برای دو کشور در تسهیل صادرات و واردات کالا و جا به جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آبهای آزاد و کشورهای همسایه باید روند عملیات تکمیلی سرعت گیرد .
بازوند با بیان اینکه خط ریلی خواف - هرات سال ۱۳۹۹ به بهرهبرداری رسید ، گفت : این طرح در ۴ قطعه خواف تا هرات طراحی شده که دو قطعه آن در داخل خاک ایران و دو قطعه داخل خاک افغانستان است و احداث سه قطعه از این چهار قطعه بر عهده ایران است . با تغییر و تحولات در افغانستان در سال ۱۴۰۰ بهرهبرداری از این خط ریلی با مشکلاتی روبهرو شد که طی مذاکرات صورت گرفته ، افغانستان مکلف شد وضعیت خط را به حالت قبل یعنی وضعیت سال ۱۳۹۹برگرداند .
وی این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اعلام داشت : طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد عملیات تکمیلی و رفع نواقص خطریلی از سوی ایران و رفع آلودگی خط به نحوی که امکان انجام عملیات توسط ماشینآلات مکانیزه در خط فراهم شود از سوی کشور افغانستان تا پایان شهریور ماه به طور کامل انجام شود .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از بازدید میدانی خط ریلی خواف - هرات در آینده نزدیک خبر داد و گفت : این بازدید در راستای بررسی موانع و رفع نواقص به منظور اجرای تعهدات طبق برنامه زمانبندی شده صورت میگیرد .
وی همچنین خط ریلی زاهدان - میلک را یکی دیگر محورهای استراتژیک برای دو کشور اعلام کرد و افزود: راه آهن چابهار - زاهدان یکی از اولویتهای اصلی کشور ایران است که با توجه به تاکید رییس جمهور و پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و ساخت راهآهن زاهدان - میلک با جدیت پیگیری خواهد شد .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ضمن تاکید بر توان مهندسین ایرانی در ساخت خطوط ریلی اظهار داشت : با توجه به پیشینه ۱۰۰ ساله ایران در صنعت راه آهن سازی ، کشور افغانستان میتواند از ظرفیت فنی و مهندسی پیمانکاران و مشاوران برای تکمیل عملیات قطعه چهار این خط ریلی اثربخش بهرهمند شود .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم