در حال بارگذاری ...

به روزرسانی ماتریس تقاضای بار ریلی کشور در افق سال ۱۴۱۴

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمل و نقل مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و توسعه فناوری راه آهن گفت : پروژه به روزرسانی ماتریس تقاضای بار ریلی کشور در افق سال ۱۴۱۴ ، با هدف پیش‌بینی و به‌روز رسانی تقاضای حمل بار از طریق راه‌آهن تا افق سال ۱۴۱۴ انجام شده است .

محسن ابراهیمی گفت : این پروژه با استفاده از روش‌های علمی و داده‌محور ، گامی مؤثر در طراحی بهینه شبکه ریلی و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در جابجایی بار محسوب می‌شود .

ابراهیمی تاکید کرد : در این پروژه ، نیاز صنایع بزرگ ، معادن و بنادر کشور بررسی و مسیرهای مناسب‌تری برای انتقال بار طراحی شده است . همچنین با توجه به رشد برخی صنایع و کشف معادن جدید ، داده‌های تقاضای بار نسبت به نتایج فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل کشور بازنگری شد . نتایج به‌دست‌آمده می‌تواند به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی انرژی و تقویت جایگاه ریل نسبت به جاده کمک کند .

به گفته وی ؛ در این پروژه دو محور اصلی شامل «برآورد حمل‌ونقل بار ترانزیتی عبوری از کشور» و «احصای برنامه‌های توسعه آتی صنایع پرکاربرد در حمل‌ونقل ریلی» مورد توجه قرار گرفته است . نتایج به‌دست‌ آمده علاوه بر مطالعات کلان شبکه، در تخصیص ناوگان ، شبیه‌سازی عملیات ، قیمت‌گذاری و تحلیل‌های مقایسه‌ای با حمل‌ونقل جاده‌ای نیز کاربرد دارد .

 

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن با تشریح اولویت‌های برنامه هفتم توسعه ، بر لزوم افزایش سهم بار ریلی از بنادر به ۲۵ درصد و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر شناسایی و تسریع تکمیل پروژه‌های زودبازده و بهره‌ور در سطح مناطق ، عملکرد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی در کشور ، راه آهن را ابزار اصلی کاهش ناترازی در مصرف سوخت کشور ...

|

خط آهن با عرض نرمال ما تا زاهدان است و از زاهدان تا میرجاوه به طول ۹۴ کیلومتر خط آهن پاکستان است که وارد کشورمان شده است و در عمل اتصال شبکه ریلی دو کشور در زاهدان اتفاق افتاده است .

|

انتظار رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از راه آهن ، توسعه قطارهای حومه ای و افزایش بار داخلی و بین المللی است که این موارد در دستور کار هیئت مدیره راه آهن قرار گرفته و به همین منظور لازم است از ظرفیت‌های موجود شبکه ریلی بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم .

|

نظرات کاربران