در حال بارگذاری ...
  • محور استراتژیک شهداد - نهبندان تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود

    محور شهداد - نهبندان با موقعیت ژئواستراتژیک خود ، بخشی از کریدور شرق - غرب کشور به شمار می‌رود و با ایفای نقش مهم در اتصال مناطق مرکزی کشور به شرق و کاهش محسوس فاصله تا شهرهایی مانند زابل و سایر شهرهای شرق کشور موجب تسهیل در ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌استانی خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از اجرای پروژه محور مواصلاتی شهداد - نهبندان به عنوان یکی از دشوارترین پروژه‌های راهداری کشور یاد کرد و گفت : این مسیر به عنوان محور اتصال دو استان کرمان و خراسان جنوبی ، تا پایان ۱۴۰۴ زیر بار ترافیک می‌رود .

    عبداللهی اظهار کرد : این پروژه از مهم‌ترین محورهای ارتباطی شرق کشور است که عبور آن از منطقه کلوت‌های شهداد و گندم‌بریان به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط زمین با دمای بالای ۷۰ درجه سانتیگراد ، نمک‌زار و شرایط اقلیمی ، روند اجرایی کردن این پروژه را دشوار کرده است .

    وی با اشاره به این‌ که عملیات اجرایی این پروژه به دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای هوای بهار و تابستان تنها در ساعات شب امکان‌پذیر است ، افزود : محور شهداد - نهبندان با موقعیت ژئواستراتژیک خود ، بخشی از کریدور شرق - غرب کشور به شمار می‌رود و با ایفای نقش مهم در اتصال مناطق مرکزی کشور به شرق و کاهش محسوس فاصله تا شهرهایی مانند زابل و سایر شهرهای شرق کشور موجب تسهیل در ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌استانی خواهد شد .

    مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان یادآور شد : مسیر ۳۰ کیلومتری این محور پس از وقوع سیل سال‌های اخیر به‌ کلی تخریب و در برخی نقاط ، دریاچه‌ موسوم به دریاچه شهداد ایجاد شد .

    وی از آغاز اجرای عملیات بازسازی این محور از حدود سال ۱۴۰۱ در قالب چهار قطعه و پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی قطعات اول و دوم به طول چهار کیلومتر خبر و ادامه داد : آسفالت قطعه اول به‌زودی انجام خواهد شد و در قطعه دوم نیز عملیات خاک‌برداری ، نصب باکس‌های بتنی پل‌ها ، جابه‌جایی تأسیسات زیرساختی همچون تیرهای برق و فیبر نوری به پایان رسیده است .

    عبداللهی با اشاره به پیش‌بینی بهره‌برداری از قطعات اول و دوم تا پایان نیمه نخست امسال ، تصریح کرد : اجرای قطعات سوم و چهارم به صورت پیمانی و امانی انجام خواهد شد و در حال حاضر بخشی از عملیات اجرایی نیز آغاز شده است ، همچنین در سفر اخیر معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به استان کرمان ، نیازهای پروژه به‌طور کامل مطرح شده است .

    مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان گفت : با وجود همه دشواری‌ها ، مصمم هستیم این محور مهم و تأثیرگذار را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری کامل برسانیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با تزریق منابع مالی ، پیش‌بینی می‌شود این مسیر ۳۰ کیلومتری طی سال جاری عملیاتی شده و زیر بار ترافیک می‌رود .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    این پایانه‌های مرزی با نقش‌آفرینی در تسهیل تجارت ، افزایش سرعت تبادل کالا و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل ، از مهم‌ترین حلقه‌های اتصال ایران با بازارهای منطقه‌ای محسوب می‌شوند و سهم قابل‌توجهی در رونق اقتصادی ، تقویت ترانزیت و توسعه پایدار سیستان و بلوچستان دارند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : جلوگیری از انسداد مسیر در کریدورهای ده‌گانه جاده‌ای که حدود ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت ثبت‌نام سی‌وپنجمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا تا ...

    |

    در خصوص پایانه مرزی خسروی این آمادگی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد که نسبت به تهیه طرح جامع این پایانه اقدام شود ، البته تعیین زمین قابل واگذاری نیز می‌تواند موجب سرعت‌ بخشیدن به آغاز فعالیت اجرایی این پروژه شود .

    |

    تنها ۱۸ درصد بارهای معدنی تحت پوشش بارنامه قرار دارند و ۲۲ درصد از معدن کشور تحت پوشش بارنامه هستند و هدف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پوشش کامل این معدن برای جابجایی بارهای این معدن تحت پوشش بارنامه است .

    |

    نظرات کاربران