این نقشه راه ، سه اولویت فوری را تا سال ۲۰۲۸ مشخص میکند : نگهداری پیشبینانه ، داشبوردهای هوشمند ترافیک هوایی و سامانه نظارت ایمنی برای سازمان هواپیمایی .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، نقشه راه هوش مصنوعی در هوانوردی ایران ، تصویری روشن از آیندهای هوشمند در این صنعت ارائه میدهد .
تمرکز اصلی بر ارتقا ایمنی ، بهرهوری عملیاتی و تجربه مسافر است .
در حوزه حاکمیتی ، سازمان هواپیمایی کشوری با ابزارهای هوش مصنوعی میتواند نظارتی دقیقتر و پیشنگر داشته باشد .
فرودگاه مهرآباد بهعنوان پایلوت ، میزبان سامانههای پیشرفتهای مانند A-SMGCS و داشبوردهای کاهش بار ذهنی کنترلرها خواهد بود .
در ناوبری هوایی ، مرکز کنترل و فضای پرترافیک تهران با ابزارهای پیشبینی درگیری و مدیریت تراکم بهینه میشود . هماهنگی نظامی - غیرنظامی نیز در افزایش ظرفیت FIR نقش کلیدی دارد .
شرکتهای هواپیمایی با بهرهگیری از هوش مصنوعی در ایمنی ، نگهداری ، منابع انسانی ، مالی و مدیریت داراییها مسیر تحول دیجیتال را آغاز میکنند .
آموزشهای تطبیقی و دادهمحور نیز نظام آموزشی فعلی را متحول خواهد کرد .
این نقشه راه ، سه اولویت فوری را تا سال ۲۰۲۸ مشخص میکند : نگهداری پیشبینانه ، داشبوردهای هوشمند ترافیک هوایی و سامانه نظارت ایمنی برای سازمان هواپیمایی .
سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یکی از سازمانهای تابعه وزارت راه و شهرسازی و متولی اصلی صنعت حمل و نقل هوایی کشور قبل از شروع طرح تسهیل سفرهای نوروزی ۱۴۰۴ نسبت به ساماندهی و هماهنگی صنایع وابسته این شق از حمل و نقل مسافری اهتمام ویژه داشت و اقدامات متعددی را در جهت حفظ ایمنی ...
در زمینه ارتقاء ایمنی شبکه راههای کشور نیز علاوه بر ایمنسازی نقاط پرحادثه با اولویت نقاط باقیمانده مصوب کمیسیون ایمنی راهها و پروژههای دست اقدام ، اقداماتی برای کاهش ۱۰ درصدی سالانه مرگ و میر ناشی از وقوع سوانح جادهای در حال انجام است .
این بازرسی با هدف اطمینان از اجرای صحیح مقررات و استانداردهای ملی و بینالمللی و همچنین ارزیابی نحوه جابجایی و ترخیص کالاهایی انجام می شود که بهعنوان اقلام خطرناک یا پرریسک شناخته میشوند . شناسایی بهموقع و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ، نقش مؤثری در جلوگیری از ...
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راه و شهرسازی از برقراری پروازهای مستقیم از تهران و تبریز به باکو در آینده نزدیک پیرو ...
در این دوره با برنامهریزی از پیش انجامشده و تعامل مؤثر با هواپیمایی عربستان و هماهنگی سازمان حج دو کشور ، توانستیم عملیات پرواز را بهخوبی مدیریت کنیم . اکنون بخشی از پروازها توسط شرکت فلایناس و بخشی دیگر نیز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام میشود .