در حال بارگذاری ...
  • آشتی دوباره با ریل / راهبرد راه‌آهن برای افزایش حمل بارهای ریل‌پسند

    آنچه هم‌ اکنون در برخی از مناطق اتفاق می‌افتد با برنامه تعیین شده فاصله دارد و باید مدیران رایزنی‌های خود را براب جذب بار در مناطق بیشتر کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن در کمیسیون عالی گراف راه‌آهن ، خواستار افزایش رایزنی مدیران مناطق راه‌آهن برای جذب بار به شبکه ریلی کشور شد و تاکید کرد : باید تلاش شود تا حجم بارهای ریلی از دست رفته ، به ریل بازگردانده شوند .

    جلسه کمیسیون عالی گراف راه‌آهن با حضور جبارعلی ذاکری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن و میر حسن موسوی دیزجی ، قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن به همراه اعضای مدیران ستاد به صورت حضوری و برخط روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد .

    دکتر ذاکری در این جلسه ، درباره میزان جذب و حمل بار در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ اردیبهشت ، گفت : آنچه هم‌ اکنون در برخی از مناطق اتفاق می‌افتد با برنامه تعیین شده فاصله دارد و باید مدیران رایزنی‌های خود را براب جذب بار در مناطق بیشتر کنند .

    وی با اشاره به جلسات فشرده اخیر مدیران ستادی راه‌آهن با وزارت جهاد کشاورزی ، تصریح کرد : با رایزنی‌ و پیگیری‌های صورت پذیرفته در سطوح مدیریتی ، در صدد هستیم تا بخش اعظم بارهای غلات و نهاده های دامی از طریق ریل جابجا شود .

    مدیرعامل راه‌آهن با تقدیر از مناطق جنوب شرق ، کرمان و جنوب راه‌آهن به دلیل عملکرد مثبتی که در جذب و جابجایی بار داشتند ، گفت : باید تلاش شود تا حجم بار ریلی افزایش یابد .

    میر حسن موسوی دیزجی ، قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن نیز در این جلسه ، بر ضرورت ارائه گزارش شفاف از سوی مناطق راه‌آهن تاکید کرد و گفت : مناطق راه‌آهن باید به طور مشخص ، شاخص عملکرد ، ضعف‌ها و قوت‌های خود را مشخص سازند تا علت عدم تحقق برنامه در برخی از مناطق معلوم شود .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده ، پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری هدفمند ، حجم بار در این محور به سه تا پنج میلیون تن در سال افزایش یابد . این امر به معنای تقویت ارتباط ریلی ایران با کشورهای CIS و ایجاد تحولی اساسی در حمل‌ونقل بین‌المللی منطقه خواهد بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی کشور و افزایش ظرفیت حمل بار در شبکه ریلی با حضور معاون فنی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به اتفاق هیئت همراه ، از آخرین مراحل اجرای پروژه خط دوم راه‌آهن زنجان – ...

    |

    این اتصال ریلی موجب افزایش سرعت جابه‌جایی بار نسبت به ناوگان جاده‌ای ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش اتلاف زمان در تحویل کالا و کاهش سوانح رانندگی و خسارات ناشی از خرابی روسازی جاده‌ها می‌شود .

    |

    با دوخطه سازی راه آهن قزوین - زنجان ظرفیت و سرعت جابه‌جایی بار و مسافر در این خط به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و همچنین رونق اقتصادی با جابه‌جایی کالا و خدمات و همچنین حضور گردشگران به استان محقق خواهد شد . ارزش به‌ روز شده این طرح حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است ...

    |

    نظرات کاربران