در حال بارگذاری ...
  • چراغ سبز ایران به ترانزیت بین المللی / دیپلماسی ریلی ایران به بلاروس رسید

    شبکه ریلی ایران آمادگی ترانزیت ۱۵ میلیون تن بار ترانزیتی شمال به جنوب را دارد و برای برنامه میان مدت نیز برنامه افزایش تا ۲۵ میلیون تن با تکمیل شبکه و توسعه خطوط را در دستور کار قرار داده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، کریدور شمال - جنوب ، کریدور جنوبی راه ابریشم ، کریدور KTI ، آلماتی - بندرعباس ، آلماتی - تهران - استانبول و ITI را از مهمترین کریدورهای بین المللی عبوری از ایران دانست و از تلاش راه آهن برای عملیاتی کردن هرچه بیشتر این مسیرها خبر داد .

    وی با اشاره به سرعت بالای انتقال کانتینرهای ترانزیتی از مرزهای سرخس و اینچه برون به بندرعباس (حداکثر ۵ روز) ، فعال بودن شاخه شرقی کریدور شمال - جنوب و تردد مستمر قطارهای کانتینری از روسیه به بندر شهید رجایی (۱۵ روزه) را نمونه ای از این تلاش ها عنوان کرد .

    ذاکری همچنین با اعلام پیشرفت پروژه ریلی زاهدان - چابهار و بهره برداری از آن تا پایان سال ۲۰۲۶ ، بر نقش مهم این خط آهن در ترانزیت کالا بین شمال و جنوب و اتصال هند به افغانستان و آسیای میانه تاکید کرد .

    مدیرعامل راه آهن ، از سرگیری حرکت قطارهای کانتینری باری چین به ایران از سال گذشته و پیوستن راه آهن های ازبکستان و ترکیه به این مسیر را تحولی مهم در احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم از طریق ریل دانست و آمادگی راه آهن ایران را برای گفتگو با شرکت های لجستیکی و صاحبان کالا جهت تسهیل حمل و نقل از مسیر ایران اعلام کرد .

    ذاکری خاطرنشان کرد : شبکه ریلی ایران آمادگی ترانزیت ۱۵ میلیون تن بار ترانزیتی شمال به جنوب را دارد و برای برنامه میان مدت نیز برنامه افزایش تا ۲۵ میلیون تن با تکمیل شبکه و توسعه خطوط را در دستور کار قرار داده است .

    برگزاری اجلاس چند جانبه برای تعیین تعرفه‌ مشترک بین کشورها در کریدورهای شمال - جنوب ، استفاده از ظرفیت موجود شبکه ریلی کشورها از طریق فعال‌تر شدن شرکت‌های فورواردری با تعریف برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای افزایش ظرفیت حمل کالا و تدوین برنامه مشترک بارهای صادراتی ، وارداتی و ترانزیتی بین کشورها و پیش بینی میزان بار آنها و مقصد نهایی از جمله پیشنهادات مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود .

    برگزاری ماهانه اجلاس مشترک بین معاونین راه آهن برای بررسی مشکلات ، الکترونیکی کردن داده‌های بار بین کشورها در کریدور شمال - جنوب و دو سربار شدن قطارها برای مقرون به صرفه بودن حمل و نقل ریلی و تشکیل شرکت‌های ریلی مشترک دوجانبه و چند جانبه برای افزایش حمل و نقل ریلی از دیگر پیشنهادات دکتر ذاکری در این اجلاس بود .

    گفتنی است در این اجلاس ، روسای حمل و نقل ریلی ۹ کشور ، از جمله بلاروس ، ایران ، روسیه ، چین ، قزاقستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، ازبکستان و جمهوری آذربایجان و نمایندگان بیش از ۲۳۰ شرکت حوزه حمل و نقل و ترانزیت ، راه‌های رفع موانع حمل و نقل ریلی و توسعه سریع کریدورهای ریلی را بررسی کردند .

    در حاشیه این اجلاس ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران و ورنیچ ، رئیس راه آهن بلاروس ، تفاهم نامه ای در زمینه گسترش همکاری‌ها در مسیر تجاری بلاروس - ایران امضا کردند .

     

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت ، با ارائه گزارشی از پیشرفت عملکرد ، افزایش بهره‌وری و ترانزیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظه‌ای وضعیت واگن‌ها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانه‌های ...

    |

    رضایتمندی مسافر ، محور اصلی حکمرانی مطلوب در بخش مسافری است و برنامه‌های بنده نیز بر سه اصل ارتقای کیفیت خدمات ، بهبود عملکرد عملیاتی و دسترس‌پذیری آسان بلیت برای همه شهروندان استوار است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست رییس‌جمهور و وزیر راه برای توسعه شبکه ریلی حومه‌ای با تأکید بر لزوم تسریع در توسعه حمل‌ونقل عمومی با ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن ، از توسعه حمل و نقل ریلی با نگاه اقتصادی و تامین درآمد پایدار خبر داد و گفت : با حمایت ویژه رئیس جمهور و ...

    |

    نظرات کاربران