در حال بارگذاری ...

تمرین تحلیلی برنامه ریزی مسیرهای پروازی بین المللی برای شرکت‌های هواپیمایی ایران

به گزارش پرتال حمل و نقل ، گزارش IATA در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۲۵، رشد مسیرهای بین‌المللی و ظرفیت صندلی‌های پروازی را طی ۱۰ سال بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ بررسی کرده است که می تواند بینش و دیدگاه مناسبی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در برنامه ریزی های مسیرهای بین المللی بدهد .

در یک دهه گذشته ، ترافیک بین‌المللی مسافران ۴۵٪ افزایش یافته است . سهم ترافیک بین‌المللی به داخلی جهان حدود ۲۰ به ۸۰ درصد است .

خاورمیانه و استانبول به یک هاب کلیدی برای انتقال مسافران بین هاب های اروپا ، آسیا ، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی تبدیل شده است .

آفریقا - آمریکای شمالی بیشترین رشد را در مسیرهای جدید و ظرفیت صندلی (بیش از ۸۰٪) داشته است ، عمدتاً به دلیل افزایش تقاضای گردشگری .

اما برای شرکت‌های هواپیمایی ایران :

به نظر شما با توجه به چشم انداز افزایش شدید هزینه ها (سوخت ، حقوق و دستمزد ، تعمیرات ، نرخ ارز و ...) ، محدودیت ناوگان و تداوم و یا احتمال تشدید واقعیت های سیاسی فعلی ، چه استراتژی هایی می تواند برگ برنده توسط مدیران هوشمند باشد ؟

 

 

نویسنده : خلیل الله معمارزاده




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه لارستان گفت : با هدف توسعه شبکه پروازی و تسهیل تردد مسافران جنوب فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس ، پروازهای ...

|

این جهش عملکردی ، افزون بر جبران افت بار در برخی مبادی ترانزیتی کشور ، جایگاه راه‌آهن شرق را در بازار حمل‌ونقل ریلی و در مسیرهای بین‌المللی از جمله ایران – افغانستان را تقویت کرده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیاست توسعه کسب و کار هوایی منطقه‌ای ، به منظور راهبرد خوداتکایی شبکه حمل‌ونقل هوایی، با هدف تحقق توسعه متوازن ، افزایش ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های هواپیمایی مانعی برای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، افزایش نرخ ارز و تغییر سیاست‌های تأمین مالی شرکت‌های هواپیمایی ، بازار بلیت هواپیما را با چالش جدیدی روبه‌رو کرده ...

|

نظرات کاربران