در حال بارگذاری ...
  • امضای تفاهم‌نامه احداث ۳۲ کیلومتر خط ریلی برای حمل ۵ میلیون تن بار

    رویکرد ما در شرکت راه آهن اتصال چشمه‌های بار به شبکه‌های ریلی کشور با هدف افزایش حجم بار ریلی است . به طوری که ما قطب‌های بار بالای یک میلیون تن را شناسایی می‌کنیم که مزیت‌های اجتماعی آن بیش از مزیت‌های اقتصادی آن است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهمنامه سه جانبه احداث خط ریلی میان شرکت راه‌آهن ، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با هدف احداث خط فرعی به طول ۳۲ کیلومتر و فراهم کردن شرایط حمل ۵ میلیون تن بار و با سرمایه‌گذاری ۱.۶ همت به امضا رسید .

    ظهر روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۳ تفاهم‌نامه سه جانبه شرکت راه آهن با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق جهت طراحی و احداث خط راه آهن صنعتی و تجاری با حضور مدیران عامل سه مجموعه به امضا رسید .

    جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد : این تفاهم‌نامه با هدف احداث خط فرعی به طول ۳۲ کیلومتر و فراهم کردن شرایط حمل ۵ میلیون تن بار و با سرمایه گذاری ۱.۶ همت به امضا رسید . مقاصد بار این خط ریلی شامل بندرعباس ، فولاد مبارکه ، فولاد زرند کرمان ، فولاد خراسان و فولاد اردکان است .

    مدیرعامل راه آهن بیان کرد : رویکرد ما در شرکت راه آهن اتصال چشمه‌های بار به شبکه‌های ریلی کشور با هدف افزایش حجم بار ریلی است . به طوری که ما قطب‌های بار بالای یک میلیون تن را شناسایی می‌کنیم که مزیت‌های اجتماعی آن بیش از مزیت‌های اقتصادی آن است .

    ذاکری در ادامه و با اشاره به ۲۰ هزار نفر کشته و مصدوم رانندگی در سال ، یکی از دلایل آن را تراکم خودرو در جاده‌ها عنوان کرد و گفت : در صورتی که حجم قابل توجهی از مسافران از جاده به ریل منتقل شوند ، شاهد کاهش بسیار زیادی از تعداد تلفات رانندگی خواهیم بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به این که مرکز کشور از معادن بزرگی تشکیل شده است ، بیان کرد : در منطقه‌ای از شبکه که به پاپیون ریلی گفته می‌شود ، در حال شناسایی بلاک‌های بحرانی از بافق به سمت سنگان هستیم . همچنین برنامه‌ای برای دو خطه کردن آن داریم و سپس به دنبال استفاده از بلاک میانی و افزایش ظرفیت خواهیم رفت .

    وی با اشاره به چشم انداز افزایش ۷ میلیون تنی تولید از معادن در برنامه هفتم پیشرفت گفت : برای اینکه بتوانیم از ظرفیت شبکه موجود در راستای حمل بار شرکت‌های بزرگ استفاده کنیم، ۴ بلاک میانی در قالب قرارداد در حال اجرا است .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن گفت : راه‌آهن با هدف افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی بار ، توسعه زیرساخت‌های ...

    |

    راه‌آهن اجرای این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها را برای تحقق اهدافی همچون اولویت‌بخشی به حمل‌ونقل ریلی ، افزایش سهم راه‌آهن در جابه‌جایی بار کشور ، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا، کاهش تصادفات جاده‌ای ، افزایش مشارکت بخش غیردولتی ، توسعه ترانزیت ریلی کالا و حمایت از تولید ...

    |

    تجربه نشان داده ساختن و تعریض جاده‌ها ، تاثیر زیادی در ساماندهی ترافیک و آلاینده‌های مرتبط ندارد و این توسعه اساسی زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل ریلی ، در بخش بار و چه مسافر است که می‌تواند مشکلات این بخش را سامان دهد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با استاندار اردبیل ، آخرین وضعیت پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس‌جمهور توسعه ارتباط ریلی حومه تهران را موجب خدمات بهتر به چند میلیون نفر دانست و تاکید کرد: این اقدام مکمل ...

    |

    نظرات کاربران