در حال بارگذاری ...
  • استفاده از نقش بانوان و مادران در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای

    آخرین گزارش بهداشت جهانی می‌گوید که چه اقداماتی در کاهش تصادفات چه میزان اثرگذاری را دارد و جالب این است که پویش‌های ایمنی به شرط اینکه کل کشور برای اجرای آن بسیج شود می‌تواند در کاهش تصادفات تحول ساز باشد و ما در پویش «نه به تصادف» و پویش «شیش دونگ برانیم» کاهش ٢٠ تا ٣٠ درصد تصادفات جاده‌ای را هدف گذاری کردیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پویش‌های مردمی می‌توانند تصادفات جاده‌ای را تا ٣٠ درصد کاهش دهند ، گفت : معتقدیم که بانوان و مادران می‌توانند در کاهش تصادفات نقش آفرینی کنند و در پویش نه به تصادفات از این نقش استفاده می‌کنیم .

    مهران قربانی با اشاره به اثرگذاری کمپین‌ها و پویش‌ها برای کاهش تصادفات جاده‌ای اظهار داشت : مطالعات و تجربه بین‌المللی نشان می‌دهد که اگر پویش «نه به تصادف» به صورت ملی به اجرا برسد قطعا  بین ٢٠ تا ٣٠ درصد می تواند در کاهش تصادفات اثرگذار باشد و بتوانیم در ایران این پویش را فراگیر و همگانی نیست می‌توان تصادفات جاده‌ای را کاهش داد .

    وی ادامه داد : یک تحقیق بین‌المللی نشان می‌دهد که در ۵ سطوح کار کرد تا تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای را کاهش داد که این ۵ سطح از جمله ایمنی سیستم امداد و نجات مناسب‌تر ، کابران ایمن‌تر ، خودرو ایمن‌تر و راه‌های ایمن‌تر است و در نهایت باید ایمن‌ترین سرعت را بین رانندگان ترویج کنیم .

    معاون سازمان راهداری گفت : آخرین گزارش بهداشت جهانی می‌گوید که چه اقداماتی در کاهش تصادفات چه میزان اثرگذاری را دارد و جالب این است که پویش‌های ایمنی به شرط اینکه کل کشور برای اجرای آن بسیج شود می‌تواند در کاهش تصادفات تحول ساز باشد و ما در پویش «نه به تصادف» و پویش «شیش دونگ برانیم» کاهش ٢٠ تا ٣٠ درصد تصادفات جاده‌ای را هدف گذاری کردیم .

    قربانی با بیان اینکه در این پویش از منظر متفاوت تر وارد شدیم و موضوع را در عوامل موثر در حین سفر به ویژه در سفرهای بالای ۴ تا ۵ ساعت مورد بررسی قرار دادیم ، اظهار داشت : علت اصلی شکل گیری تصادفات خطاهای غیرعامدانه در رانندگی به دلیل ایجاد پدیده ایجاد لحظات ناخودآگاهی ذهن و عدم درک واقعی راننده از شرایط موجود و پیش رو می دانیم از این رو برنامه تبیین و آموزش به رانندگان را در دستور کار داریم که این موضوع فقط محدود ایام نوروز نیست . در یک دوره سه تا ۵ ساله آموزش تکنیک‌ها باید صورت بگیرد و با این اقدام فارغ از وضعیت راه و خودرو این امید وجود دارد که امکان کاهش ٣٠ درصدی تصادفات وجود داشته باشد و این پویش می‌تواند نقطه شروع تحول در کاهش تصادفات باشد .

    وی افزود : همچنین منابع تحقیقاتی بین‌المللی می‌گویند عامل دیگر در بحث تصادفات جاده‌ای نقش همراهان و سرنشینان در وسیله نقلیه است که می‌توانند در جلوگیری از تصادفات و بروز آن اثرگذاری ۵٠ درصدی داشته باشند . بطوریکه سکوت سرنشینان در رفتار راننده پرمخاطره می‌تواند خود عامل تصادف باشد و در دنیای امروز سرنشینان  اجازه چنین کاری را به راننده نمی‌دهند و دومین نقش منفی سرنشینان این است که ایجاد کننده زمینه بروی تصادف و سوق دهنده راننده به سمت اشتباهات رانندگی با رفتارهای غیرمسئولانه می‌شوند .

    قربانی تاکید کرد : در این پویش می‌توانیم از نقش مادران و بانوان برای اثرگذاری بیشتر استفاده کنیم و معتقدیم که بانوان و مادران می‌توانند در کاهش تصادفات نقش آفرینی کنند و در نهایت هدف از این پویش ایجاد حس مسئولیت است .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهران قربانی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مبتکر پویش نه به تصادف در نشست خبری پیرامون اقدامات و ...

    |

    بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، پنج عامل مدیریت ایمنی مناسب ، راه‌های ایمن‌تر ، خودروهای ایمن‌تر ، استفاده‌کننده ایمن‌تر و امداد و نجات قوی‌تر در ایمنی سفرها مؤثر است .

    |

    این پویش زمینه‌ساز ترویج و تصحیح فرهنگ رانندگی مطمئن و موجب افزایش آگاهی عمومی برای رعایت هر چه بیشتر قوانین، مجموعه رفتارها و تعهدات رانندگی حرفه‌ای خواهد بود .

    |

    در حال حاضر قریب به ۷۳۰۰ راننده فعال در حوزه ناوگان اتوبوسی نسبت به جابه‌جایی مسافران در مسیرها و مسافت‌های بین‌شهری اقدام می‌کنند .

    |

    به منظور افزایش ایمنی و رضایتمندی مسافران ، طرح نظارت و بازرسی ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی، به ویژه ناوگان مسافری ، توسط تیم‌های راهداری و با همکاری پلیس راه آغاز شده است .

    |

    نظرات کاربران