در حال بارگذاری ...
  • رتبه بندی شرکت های هواپیمایی کلید خورد

    در این طرح ، رتبه بندی شرکت های هواپیمایی بر اساس یک شاخص تجمیعی صورت می گیرد که مشتمل بر زیرشاخص های کمی و کیفی می باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با عنایت به وظایف نظارتی و حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری ، نتایج رتبه بندی شرکت های هواپیمایی در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی مسافران بخش هوایی کشور در پایان هر ماه در وبگاه سازمان هواپیمایی کشوری منتشر می شود .

    پیرو دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص ضرورت ایجاد تناسب بین مجوزهای پروازی صادره برای شرکت های هواپیمایی با سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط آنها و در راستای وظایف نظارتی این سازمان و با هدف ارتقا سطح رضایتمندی مسافران بخش هوایی کشور ، طرح رتبه بندی شرکت های هواپیمایی توسط این سازمان تدوین شد و در صدور مجوزهای پروازی برنامه ای و فوق العاده فصل آینده پروازی (فصل تابستان یاتا) مبنای عمل قرار خواهد گرفت .

    مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها ، شرکت ها و موسسات هوانوردی در این خصوص گفت : در این طرح ، رتبه بندی شرکت های هواپیمایی بر اساس یک شاخص تجمیعی صورت می گیرد که مشتمل بر زیرشاخص های کمی و کیفی می باشد .

    ذیل این شاخص ، شرکت های هواپیمایی بر اساس شاخص های "مشخصات ناوگان" و شاخص های "سطح کیفی خدمات ارائه شده" مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند .

    صدیق نیا افزود : بر این اساس در حوزه شاخصهای مشخصات ناوگان ، ۳ زیر شاخص (۱- تعداد ناوگان ۲- میانگین عمر ناوگان ۳- در دسترس بودن ناوگان (بر اساس متوسط ساعت های بهره برداری و در حوزه سطح کیفی خدمات ارائه شده ، ۳ زیر شاخص (۱- متوسط تاخیرات ۲- متوسط شکایات ۳- متوسط پروازهای ابطالی) مورد محاسبه قرار می گیرند . همچنین تعداد پروازهای انجام شده توسط شرکت هواپیمایی در فرودگاه های کم برخوردار ، بصورت امتیاز مثبت به مجموع نمره ارزیابی شرکت هواپیمایی اضافه خواهد شد .

    شاخص تجمیعی مورد اشاره در بازه ۰ الی ۱۰۰ قرار می گیرد و بر اساس این شاخص ، شرکت های هواپیمایی در ۳ طبقه تقسیم بندی می شوند . تعداد ساعت های مجوز صادره برای شرکت های هواپیمایی به ازای هر ناوگان فعال ، بسته به اینکه در کدام طبقه قرار بگیرند متفاوت خواهد بود .

    همچنین شرکت های هواپیمایی با بهبود در هر کدام از شاخص های مورد اشاره می توانند رتبه و گروه خود را ارتقا دهند و بر اساس ارزیابی های مستمر(که بطور ماهانه انجام می گیرد) در صورت ارتقای جایگاه خود ، از مجوزهای پروازی فوق العاده (بدون محدودیت و به تناسب ارتقا صورت گرفته) در طول فصل پروازی برخوردار می گردند . خروجی رتبه بندی شرکت های هواپیمایی بصورت ماهانه جهت اطلاع عموم مردم و جراید محترم در سایت سازمان منتشر خواهد شد .

    ضمناً ، با هدف افزایش شفافیت در تخصیص مسیرهای هوایی به شرکت های هواپیمایی ، فرآیند فوق در قالب شیوه نامه "صدور مجوزهای پروازی" توسط دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها ، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان تدوین شده و در آینده نزدیک در سایت سازمان قرار خواهد گرفت .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران در نامه ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستار اعمال بسته ای حمایتی برای جلوگیری از ...

    |

    در صورتی که بلیت به صورت مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد ، مسافران می توانند با مراجعه به بخش استرداد در همان سایت ، نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کنند . شرکت های هواپیمایی مکلفند وجوه پرداختی مسافران را به همان حساب خریدار بازگردانند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ابوذر قربان شیرودی با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد .

    |

    این بازدید با هدف اطمینان از عملکرد صحیح مراکز تعمیراتی ، بررسی نیازها و مشکلات شرکت‌ها ، تعامل نزدیک با متخصصان فنی و همفکری برای ارتقا کیفیت تعمیر و نگهداری و افزایش ایمنی پروازها انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هفتم دسامبر ، "روز جهانی هواپیمایی"، یادآور شکل‌گیری یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌های حمل‌ونقل در جهان ...

    |

    نظرات کاربران