در حال بارگذاری ...

شرکت‌های هواپیمایی آمادگی لازم برای انجام عملیات نوروزی و رعایت کامل شیوه‌نامه حقوق مسافر را داشته باشند

بر اساس شیوه‌نامه حقوق مسافر مسئولیت نهایی در خصوص نظارت بر بازاریابی و صدور بلیط در بازار با شرکت‌های هواپیمایی است و چنانچه فروش بلیط به طرق مختلف انجام شود، شرکت هواپیمایی ملزم به رصد مستمر فعالیت نمایندگان فروش و پاسخگویی به مسافران است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون بهره‌برداری فرودگاهی در جلسه عملیات پروازهای نوروزی ۱۴۰۴ عنوان کرد ؛ شرکت های هواپیمایی برای سفرهای پیش رو حتماً هواپیمای پشتیبان داشته باشند و همچنین نسبت به اخذ مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و اسلات تایم فرودگاه مبدا و مقصد به‌گونه‌ای اقدام نمایند که مغایرت زمانی در بلیط‌ها با مجوزهای پروازی مربوطه وجود نداشته باشد .

صالحی آرتیمانی افزود : در صورت هرگونه تاخیر ، اقدامات لازم منطبق بر شیوه‌نامه‌ی حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت پذیرد ، به‌ویژه حضور به موقع نماینده شرکت‌های هواپیمایی جهت پاسخگویی صادقانه به مسافران حائز اهمیت است . شرکت‌های هواپیمایی در زمان تأخیر بایستی آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان در هتل را مطابق مقررات داشته باشند و در صورت لزوم هماهنگی‌های لازم را با مدیریت ترمینال به عمل آورند .

معاون بهره‌برداری فرودگاهی اظهار کرد : شرکت های هواپیمایی می‌بایست عملکرد چارتر کنندگان را مدیریت کنند .

وی ادامه داد : بر اساس شیوه‌نامه حقوق مسافر مسئولیت نهایی در خصوص نظارت بر بازاریابی و صدور بلیط در بازار با شرکت‌های هواپیمایی است و چنانچه فروش بلیط به طرق مختلف انجام شود، شرکت هواپیمایی ملزم به رصد مستمر فعالیت نمایندگان فروش و پاسخگویی به مسافران است .

صالحی آرتیمانی در پایان ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته جهت حمل و نقل بار و مسافر ، از کلیه شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌ها خواست افزایش نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات جهت تسریع خدمات بار و مسافر را طبق استانداردها در نظر داشته باشند و تکریم مسافران و رعایت شان و حقوق ایشان را در اولویت قرار دهند .

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 




مطالب مرتبط

هرگونه نمایش ، عرضه و فروش بلیت های نوروزی بالاتر از نرخ های اعلامی شرکت های هواپیمایی خلاف آئین نامه و مقررات بوده و با متخلف یا متخلفان برخورد آیین نامه ای به صورت تعلیق یک تا سه ماهه و معرفی به مراجع ذیصلاح انجام می شود .

|

در این طرح ، رتبه بندی شرکت های هواپیمایی بر اساس یک شاخص تجمیعی صورت می گیرد که مشتمل بر زیرشاخص های کمی و کیفی می باشد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص برنامه‌ریزی‌های نوروزی گفت : تاکنون ۴۰۴۲ درخواست ...

|

مهمترین مشکل که شرکت های هواپیمایی با آن دست و پنجه نرم می کنند ، عدم هماهنگی بین بازیگران و متولیان صنعت از گذشته تا به امروز است که با نداشتن شناسایی درست از نیازها ، امروز به چالش های ذکر شده برخورد کرده ایم .

|

در طول این ممیزی که یک هفته‌ی کاری به طول خواهد انجامید ، مستندات ، فرآیندها و عملیات فرودگاه به ویژه موارد مرتبط با روان‌سازی ترافیک ، خدمه‌ی هواپیما ، بار ، مسافر و ... توسط بازرسان سازمان بررسی خواهد شد .

|

نظرات کاربران