شرکتهای هواپیمایی آمادگی لازم برای انجام عملیات نوروزی و رعایت کامل شیوهنامه حقوق مسافر را داشته باشند
بر اساس شیوهنامه حقوق مسافر مسئولیت نهایی در خصوص نظارت بر بازاریابی و صدور بلیط در بازار با شرکتهای هواپیمایی است و چنانچه فروش بلیط به طرق مختلف انجام شود، شرکت هواپیمایی ملزم به رصد مستمر فعالیت نمایندگان فروش و پاسخگویی به مسافران است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون بهرهبرداری فرودگاهی در جلسه عملیات پروازهای نوروزی ۱۴۰۴ عنوان کرد ؛ شرکت های هواپیمایی برای سفرهای پیش رو حتماً هواپیمای پشتیبان داشته باشند و همچنین نسبت به اخذ مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و اسلات تایم فرودگاه مبدا و مقصد بهگونهای اقدام نمایند که مغایرت زمانی در بلیطها با مجوزهای پروازی مربوطه وجود نداشته باشد .
صالحی آرتیمانی افزود : در صورت هرگونه تاخیر ، اقدامات لازم منطبق بر شیوهنامهی حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از سوی شرکتهای هواپیمایی صورت پذیرد ، بهویژه حضور به موقع نماینده شرکتهای هواپیمایی جهت پاسخگویی صادقانه به مسافران حائز اهمیت است . شرکتهای هواپیمایی در زمان تأخیر بایستی آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان در هتل را مطابق مقررات داشته باشند و در صورت لزوم هماهنگیهای لازم را با مدیریت ترمینال به عمل آورند .
معاون بهرهبرداری فرودگاهی اظهار کرد : شرکت های هواپیمایی میبایست عملکرد چارتر کنندگان را مدیریت کنند .
وی ادامه داد : بر اساس شیوهنامه حقوق مسافر مسئولیت نهایی در خصوص نظارت بر بازاریابی و صدور بلیط در بازار با شرکتهای هواپیمایی است و چنانچه فروش بلیط به طرق مختلف انجام شود، شرکت هواپیمایی ملزم به رصد مستمر فعالیت نمایندگان فروش و پاسخگویی به مسافران است .
صالحی آرتیمانی در پایان ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته جهت حمل و نقل بار و مسافر ، از کلیه شرکتهای هواپیمایی و هندلینگها خواست افزایش نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات جهت تسریع خدمات بار و مسافر را طبق استانداردها در نظر داشته باشند و تکریم مسافران و رعایت شان و حقوق ایشان را در اولویت قرار دهند .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم