در حال بارگذاری ...
  • آیین‌نامه واردات کشنده‌های ریلی ابلاغ شد

    شرکت راه آهن موظف است مشخصات و تعداد کشنده‌های ریلی مورد نیاز سالانه خود در طول اجرای قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳ را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند و وزارت راه و شهرسازی موظف است با توجه به ظرفیت سالانه تولید داخل ، نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تصویب‌نامه واردات کشنده‌های ریلی توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد .

    تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۱۲/۰۵ هیئت وزیران در خصوص آئین‌نامه اجرایی جز ۲ بند «ث» ماده ۵۷ قانون برنامه پنج ساله پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (موضوع واردات کشنده‌های ریلی) با شماره ۱۹۱۸۴۲ در تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۱۱ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد .

    در این ابلاغیه آمده است : شرکت راه آهن موظف است مشخصات و تعداد کشنده‌های ریلی مورد نیاز سالانه خود در طول اجرای قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳ را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند و وزارت راه و شهرسازی موظف است با توجه به ظرفیت سالانه تولید داخل ، نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کند .

    ورود کشنده‌های ریلی به قلمرو گمرکی کشور سرزمین اصلی بدون ثبت سفارش ممنوع است .

    منابع ارزی مورد نیاز این آئین‌نامه با رعایت ضوابط ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل ارز حاصل از صادرات اعم از کالا و خدمات سرمایه گذاری خارجی با تأیید سازمان سرمایه گذاری خارجی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جمله منابع ارزی با منشأ خارجی تأمین خواهد شد .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    صنعت خودروسازی به دلیل سابقه طولانی و ویژگی‌های این صنعت مسئولیتی سنگین بر دوش دارد و ما در تمام مذاکرات با سران کشورها موضوع همکاری و صادرات خودرو را مطرح می‌کنیم که باید با کیفیت خوب و رقابتی بتوانیم مسیر تعالی بخش خودرو که در برنامه هفتم پیشرفت اعلام شده است ، به ویژه حوزه ...

    |

    برای دستیابی به سهم شایسته راه‌آهن در جابجایی بار و مسافر ، لازم است تمامی واحدها با رویکردی برنامه‌محور و با زبان مشترک حرکت کنند ، به‌گونه‌ای که نتایج تصمیمات اتخاذشده به‌صورت ملموس در میدان عملیات و روی ریل مشاهده شود .

    |

    این مرکز به عنوان یک ظرفیت راهبردی برای ارتقای ایمنی حمل‌ونقل کشور می‌تواند علاوه بر ارتقا سطح ایمنی ، برای کشور اعتبار ملی و بین‌المللی ایجاد کند .

    |

    برای تحقق سهم ۳۰ درصدی بار ، نیازمند سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار هستیم که پیش‌بینی می‌شود ۳۷ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شود و مابقی از طریق تهاتر ، مولدسازی منابع عمومی و فاینانس خارجی تأمین شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظه‌ای وضعیت واگن‌ها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانه‌های ...

    |

    نظرات کاربران