در حال بارگذاری ...
  • تکمیل کریدورها و رونق ترانزیت یکی از راهکارها برای رفع اثرات تحریم‌هاست

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در نشست با استانداران سراسر کشور گفت : یکی از راهکارها و چاره‌اندیشی‌های اساسی ما برای رفع اثرات تحریم‌ها ، حمل و نقل و ترانزیت است که باید بستر آن در کشور فراهم شود . در همین رابطه نیز تکمیل کریدورها در اولویت بوده و پیگیری می‌شود .

    فرزانه صادق در نشست با استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد به تشریح برخی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در تکمیل کریدورهای ترانزیتی پرداخت و گفت : تکمیل کریدورهای ترانزیتی باید بسیار زودتر از این‌ها انجام می‌شد اما باید تلاش می کنیم تا اینکار را به انجام برسانیم .

    عضو کابینه دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه پیگیری توسعه پایانه‌های مرزی جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است ادامه داد : چینی‌ها همچنان پیگیر آن هستند که ترانزیت کالا از مسیر ایران به لحاظ روان‌تر بودن و ارزان‌تر بودن انجام شود  و همین موضوع ، تُرک‌ها را نیز ترغیب کرده که با ما تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند . این وزارتخانه به دنبال تکمیل کریدورهای ترانزیتی است تا ترانزیت را به بهترین نحو ممکن رقم بزند و در این زمینه با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها کشورهای همسایه روی ما حساب کرده‌اند .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پنج ماه گذشته بیشترین مراودات برای برگزاری کمیسیون‌های مشترک ، برگزاری جلسات وبیناری با همسایگان و همچنین دعوت از آنان به حضور در ایران در زمینه مرزها ، پایانه‌های مرزی و ارتباطات انجام شد ، به مشکلاتی که برای برخی رانندگان ایرانی در مرز ترکیه در موضوع «باک‌پر» پیش آمده بود اشاره کرد و توضیح داد : گره‌هایی که در این موضوعات و چالش‌ها توسط استانداران باز می شود برای ما بسیار راهگشاست ، کمااینکه در زمینه مشکلات پیش آمده برای رانندگان ایرانی در مرز ترکیه بخشی از مشکلات به کمک آقای رحمانی استاندار آذربایجان غربی به ما فرصت داد تا با دست پر وارد مذاکرات شویم و مشکلات این رانندگان حل شد .

    صادق با بیان اینکه اگر چه امروز با مسائلی همچون ناترازی انرژی ، محدودیت‌ها و تحریم ها مواجهیم که حتی ممکن است شدیدتر نیز بشود توضیح داد : یکی از راهکارها و چاره‌اندیشی‌های اساسی ما برای رفع اثرات تحریم‌ها ، حمل و نقل و ترانزیت است که باید بستر آن در کشور فراهم شود . در همین رابطه نیز تکمیل کریدورها در اولویت بوده و پیگیری می‌شود . نقاطی که زیرساخت های ریلی و جاده ای ما به مرز متصل می شوند محل ثروت آفرینی و توسعه کشور هستند و استانداران باید این موضوعات را برای دولت ، مجلس و قوه قضاییه تبیین کنند .  

    استانداران اولویت‌ها در زمینه پروژه‌ها و مولدسازی‌ها را به وزارت راه اعلام‌کنند

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت : در شرایط کنونی کشور و مواجهه با ناترازی انرژی و دیگر مشکلات بعضاً از من درخواست می‌شود که اعتبار به صورت نقدی داده شود ، در حالی که اکنون بُرج ۱۲ و شب عید است و به دلایلی همچون ناترازی‌های انرژی ، پرداخت پول گندمکاران ، پرستاران و غیره (که همه اینها بدهی‌هایی بوده که از گذشته وجود داشته) پرداخت اعتبارات با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است .

    وی یادآور شد : امسال حتی از حساب شرکت‌هایی که شرکت‌های درآمد - هزینه‌ای بودند نیز برداشت شده و به گندمکاران پرداخت شده است . لذا تخصیص اعتبار با دستور من امکان‌پذیر نیست، زیرا این منابع باید وجود داشته باشد . این در حالیست که هر آنچه به استان‌ها داده شده اوراق بوده است که باید فقط به مطالبات می‌دادیم . هشت هزار میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه و بودجه رفته و یک چهارم آن به مجلس رفته است . از طرفی در دو استان با انبوهی از پروژه‌ها مواجهیم که از پنج تا ۹۵ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    وی گفت : به همکاران خود در وزارت راه و شهرسازی دستور دادم تا به بررسی پروژه‌های راه‌سازی که زیر ۲۰ کیلومتر مسیر برای تکمیل شدن نیاز دارند را گردآوری کنند که فقط در همین زمینه پروژه‌هایی داریم که از پنج سال تا ۲۵ سال در حال ساخت هستند و تکمیل همین‌ها اعتباری بیش از ۵۰۰ همت در کل کشور نیاز دارد . بر این اساس از استانداران می‌خواهم که با توجه به جمیع جهات یک اولویت بندی از پروژه‌ها داشته باشند و همچنین در موضوع مولدسازی همه چیز را به دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی گره نزنند ، بلکه اگر املاک و دارایی‌هایی متعلق به سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها وجود دارد ، استانداران با اشراف اطلاعاتی که دارند و با نگاه پدرانه آنها را در اولویت قرار داده و مولدسازی کنند .

    صادق در این زمینه به تجربه بسیار خوب در استان البرز اشاره کرد و گفت: با ابتکار عمل استاندار با مولدسازی اراضی ، اکنون بزرگراهی در این استان در حال ساخت است که اگر مولدسازی انجام نمی‌شد اکنون بزرگراهی وجود نداشت ؛ بنابراین از استانداران انتظار می‌رود در موضوع مولدسازی نیز اولویت‌های خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنند .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    توجه وزیر راه و شهرسازی به فعالیت‌های این وزارتخانه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان سازمانی با ماهیت کاری عملیاتی و کار میدانی ، گویای توانایی بانوان در انجام مسئولیت‌های بزرگ مدیریتی در سطح کشور است . پیشرفت کارها و انجام حجم عظیم فعالیت‌ها و ...

    |

    مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اعلام کرده است : به دلیل فعالیت سنگین سامانه بارشی ، وضعیت جوی این چهار استان‌ تا پایان روز جمعه در سطح هشدار قرمز قرار دارد .

    |

    برای تحقق سهم ۳۰ درصدی بار ، نیازمند سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار هستیم که پیش‌بینی می‌شود ۳۷ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شود و مابقی از طریق تهاتر ، مولدسازی منابع عمومی و فاینانس خارجی تأمین شود .

    |

    کشور امروز با ناترازی انرژی روبه‌روست ؛ موضوعی که مردم را آزار می‌دهد . ایجاد شبکه ریلی می‌تواند حداقل ۷ برابر جاده صرفه‌جویی انرژی داشته باشد و همین امر انگیزه توجه به این بخش را افزایش می‌دهد . همچنین با توجه به آلایندگی هوا ناشی از خودروها ، توسعه شبکه ریلی می‌تواند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح نمایشگاه حمل‌ونقل ، لجستیک و صنایع وابسته در مصلای امام خمینی(ره) ، کاهش دخالت دولت در ...

    |

    نظرات کاربران