در حال بارگذاری ...
  • آغاز مطالعات فنی و زمین‌شناسی پروژه احداث راه‌آهن رشت - آستارا توسط روسیه

    تکمیل شدن کریدور شمال – جنوب یک اقدام بین المللی است که در توسعه منطقه‌ای نیز بسیار موثر خواهد بود و راه‌آهن رشت - آستارا آخرین حلقه تکمیل شدن این کریدور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات روسی ، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمین‌شناسی موافقتنامه احداث راه‌آهن رشت - آستارا میان ایران و کشور روسیه به امضای طرفین رسید .

    با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران ، وزیر حمل و نقل جمهوری فدراتیو روسیه و معاونان وزیر راه و شهرسازی ، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمین‌شناسی موافقتنامه احداث راه‌آهن رشت - آستارا میان ایران و کشور روسیه به امضای مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مدیر شرکت کاسپین سرویسز روسیه رسید .

    هوشنگ بازوند ضمن اعلام این خبر گفت :‌ ساخت راه‌آهن رشت - آستارا با توجه به تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی یک ضرورت برای ایران محسوب می‌شود و انتظار می‌رود بعد از امضای این الحاقیه مطالعات فنی و زمین‌شناسی این پروژه استراتژیک ریلی از سوی طرف روس آغاز شود .

    وی از آمادگی کامل شرکت ساخت و توسعه برای شروع این همکاری خبر داد و گفت : در حال حاضر هیچ مانعی برای شروع کارهای مطالعاتی در بخش‌هایی از پروژه که تملک اراضی آن صورت گرفته است وجود ندارد .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی احداث راه‌آهن رشت-آستارا در استان گیلان ادامه داد : این کمیته ، تملک اراضی زمین‌های مورد نیاز احداث این پروژه را سرلوحه کار خود قرار داده است و با توجه به همکاری سایر بخش‌های در به ثمر رسیدن این پروژه ریلی مهم، تمامی شرایط برای شروع مطالعات فراهم شده است .

    وی تاکید کرد : با توجه به موافقت طرفین مقرر شد همزمان با آغاز مطالعات مهندسی ساخت راه‌آهن رشت - آستارا ، تملک اراضی باقیمانده مسیر نیز از سوی ایران با سرعت پیگیری و انجام شود . با توجه به مذاکرات و نشست‌های متعدد صورت گرفته برای همکاری میان ایران و کشور روسیه با هدف احداث راه‌آهن رشت - آستارا ، این الحاقیه سرآغاز برآورد‌های نهایی حجم عملیات اجرایی و هزینه‌های ساخت است .

    بازوند با اشاره به اهمیت ساخت این پروژه برای کشورهای ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه اظهار داشت : تکمیل شدن کریدور شمال – جنوب یک اقدام بین المللی است که در توسعه منطقه‌ای نیز بسیار موثر خواهد بود و راه‌آهن رشت - آستارا آخرین حلقه تکمیل شدن این کریدور است .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در آیین اتمام عملیات زیرسازی قطعه ۵ راه آهن چابهار - زاهدان ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نقشه راه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی سال ۲۰۲۵ و الحاقیه مطالعات مهندسی قرارداد اجرایی پروژه راه آهن رشت - آستارا میان ...

    |

    طول محور سرچم - اردبیل ۱۷۸ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر از طول این مسیر به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته و ۱۲۰ کیلومتر آن باقیمانده است . از این ۱۲۰ کیلومتر باقیمانده ، برای ۳۴ کیلومتر آن هنوز مناقصه برگزار نشده اما ۷۷ کیلومتر آن توسط پیمانکاران در حال اجراست .

    |

    تمامی تقاطع‌های این کمربندی ، غیر همسطح است و تقاطع خرمشهر آن از روی ریل راه آهن ، عبور می‌کند .

    |

    در حال حاضر این خط آهن در محدوده ایرانشهر به خاش در بخش زیرسازی که مهمترین بخش به شمار می رود ۸۴ درصد پیشرفت دارد و پیشرفت خط آهن ایرانشهر تا نیک شهر نیز در بخش زیرسازی ۷۸ درصد است . در این بخش ۷۷ درصد تقاطع ها ، ۸۲ درصد پل کوچک ، ۷۱ درصد پل بزرگ و ۹۷ درصد تونل به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران