ساخت فرودگاه قم توسط بخش خصوصی
فشاری برای ساخت فرودگاه جدید نداشتیم و اساسا طبق برنامه هفته توسعه نباید فرودگاه جدیدی در کشور ساخته شود . اما ممنوعیتی برای ورود بخش خصوصی برای ساخت فرودگاه وجود ندارد و شرکت فرودگاهها میتواند به بخش خصوصی برای ساخت فرودگاه کمک کند اما خودش متولی ساخت نیست .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت : درباره فرودگاه قم هم بخش خصوصی وارد شده و شرکت فرودگاهها فقط به عنوان مشاور ورود کرده ، در واقع دولت فرودگاه قم را نمیسازد و تنها در نقش مشاور در کنار بخش خصوصی است .
محمد امیرانی ، با بیان اینکه پرواز فرانسه شرکت هواپیمایی ایرانایر تور از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دنبال می شود ، اظهار داشت : برقراری این پرواز به هماهنگی بیشتری بین وزارت امور خارجه ایران و فرانسه دارد . به دنبال افزایش درآمد پروازهای عبوری هستیم و به دنبال راهکارهای بازرگانی جدیدی هستیم که نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد اما در حال حاضر میزان پروازهای عبوری همان روال گذشته است .
سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران همچنین درباره فشار برای ساخت فرودگاههای جدید و پروژه احداث ١٠ فرودگاه جدید در کشور تاکید کرد : فشاری برای ساخت فرودگاه جدید نداشتیم و اساسا طبق برنامه هفته توسعه نباید فرودگاه جدیدی در کشور ساخته شود . اما ممنوعیتی برای ورود بخش خصوصی برای ساخت فرودگاه وجود ندارد و شرکت فرودگاهها میتواند به بخش خصوصی برای ساخت فرودگاه کمک کند اما خودش متولی ساخت نیست .
امیرانی با اشاره به ساخت فرودگاه قم گفت : درباره فرودگاه قم هم بخش خصوصی وارد شده و شرکت فرودگاهها فقط به عنوان مشاور ورود کرده و دولت فرودگاه قم را نمی سازد و تنها در نقش مشاور در کنار بخش خصوصی است .
وی همچنین درباره واگذاری واحدهای مسکونی گمرک واقع در محوطه فرودگاه مهرآباد به شرکت فرودگاهها برای توسعه این فرودگاه ، ادامه داد : اقداماتی در این درباره انجام شده و پیگیر این موضوع هستیم . لایحهای تهیه شده که این خانههای گمرک در تملک شرکت فرودگاهها قرار بگیرد و در قبال آن در جای دیگری به مالکان این خانهها زمین یا مسکن داده شود و در این اراضی ترمینال ١٢٠ هزار متر مربعی ساخته شود اما هنوز تملک نشده است .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم