در حال بارگذاری ...

نبود رقابت سالم در صنعت هوایی / بالابودن عمر هواپیما‌ها بر ایمنی پرواز‌ اثرگذار است

وضعیت ناوگان هوایی کشور به دلیل بالا بودن میانگین عمر هواپیما‌ها و به‌روز نشدن فناوری‌های جدید چندان مطلوب نیست ؛ این مشکلات حتی می‌تواند بر ایمنی پرواز‌ها تاثیر بگذارد ، بنابراین نیاز به توجه ویژه‌ای دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل هما با بیان اینکه وضعیت ناوگان هوایی کشور به دلیل بالا بودن میانگین عمر هواپیما‌ها و به‌روز نشدن فناوری‌های جدید ، مطلوب نیست و این بر ایمنی پرواز‌ها اثرگذار است ، گفت : دیگر چالش‌ صنعت ، قوانین دست و پاگیر برای ورود بازیگران جدید به بازار است که مانع از ایجاد رقابت سالم در این حوزه می‌شود .

کاپیتان حسین خانلری اظهار داشت : رشد صنعت هوایی یکی از مهم‌ترین تحولات قرن بیستم به شمار می‌آید که با معرفی هواپیما به عنوان تاثیرگذارترین ابداع بشر همراه شد ، این وسیله از زمان گسترش و عمومی شدن تا به امروز انقلابی در جابه‌جایی ، حمل و نقل مسافر و کالا ایجاد کرده است .

وی با اشاره به راهکار‌هایی برای توسعه این صنعت در کشور و برخورداری از مزیت‌های بیشتر ، گفت : این صنعت با تسهیل افزایش سرعت حمل و نقل ، امکان سفر‌های بین‌المللی را به‌طور چشمگیری تسهیل کرده و به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهانی تبدیل شده است .

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه صنعت هوایی با در اختیار داشتن سهم ۹ درصدی از تولید ناخالص داخلی نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند ، تصریح کرد : برای حفظ این موقعیت و ارتقا آن ، نیاز به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های پیشرفته و نوآوری‌های مستمر داریم .

چرا صنعت هوایی نیازمند توجه ویژه است ؟

خانلری بیان کرد : وضعیت ناوگان هوایی کشور به دلیل بالا بودن میانگین عمر هواپیما‌ها و به‌روز نشدن فناوری‌های جدید چندان مطلوب نیست ؛ این مشکلات حتی می‌تواند بر ایمنی پرواز‌ها تاثیر بگذارد ، بنابراین نیاز به توجه ویژه‌ای دارد .

مدیرعامل ایران‌ایر گفت : به این مشکلات کمبود نیروی انسانی متخصص را نیز باید افزود که در این حوزه مزید بر علت شده و به چالش‌های موجود دامن زده است . برای بهبود شرایط موجود ، لازم است که از ظرفیت‌های قانونی موجود بهره‌برداری بهینه شود و قوانین مربوط به جهش تولید دانش بنیان در صنعت هوایی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد .

قوانین دست و پاگیر مانع توسعه صنعت هوایی است

خانلری تاکید کرد : یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صنعت هوایی ، قوانین دست و پاگیر برای ورود بازیگران جدید به بازار است ، این قوانین به نوبه خود مانع از جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد رقابت سالم در این حوزه می‌شود .

وی ادامه داد : به علاوه ، قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی که بیش از دو دهه است بازبینی نشده که نیازمند تجدید نظر است تا بتواند به جذب سرمایه‌های جدید کمک کند . بدون شک ، ایجاد شرایط مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران جدید می‌تواند به رشد و توسعه این صنعت کمک شایانی کند .

کاپیتان خانلری اضافه کرد : حمل و نقل هوایی به دلیل صرفه‌جویی در وقت و سرعت بالای ارائه خدمات ، تقریبا یک خدمت بدون جانشین محسوب می‌شود . با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی ، امکان کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی عملکرد هواپیما‌ها وجود دارد که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری کمک کند .

مدیرعامل هما اظهار داشت : توجه به این صنعت و رفع موانع موجود نه تنها به نفع اقتصاد کشور است بلکه می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی نیز منجر شود .

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، منصور صدری مدیرکل دفتر صلاحیت پروازی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد : طی یک سال اخیر ، ۵۵۰۰ صندلی جدید به ناوگان هوایی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل به قلم حمید نجف ، تصمیم اخیر سازمان هواپیمایی کشوری برای کاهش حداقل ناوگان لازم ایرلاین‌ها از پنج فروند به دو فروند هواپیما ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعداد پروازهای حج عمره از ابتدای مهرماه از دو پرواز به چهار پرواز در روز افزایش خواهد یافت .

|

اگر شرکت هواپیمایی آسمان با این شرایط واگذار شود طبیعتا این میزان امکانات و تجهیزات ملی و دارایی بازنشستگان با قیمت ناچیزی واگذار می‌شود و توصیه به وزیر کار این است که آسمان را در این شرایط فعلی واگذار نکند .

|

نظرات کاربران