در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه در شمال استان سیستان و بلوچستان

    سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار ، تنها استان با بیش‌از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر ۲ کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت‌ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده که استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه استان نیازمند اختصاص اعتبارات در سطح ملی برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه بزرگراهی است

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل خبر داد .

    مهدی پارسی گفت : با وجود تنگناهای مالی تمام پروژه‌های راهسازی در سیستان و بلوچستان فعال است به طوریکه بهره برداری بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ شیله ، نهراب ، ماشکید و افضل آباد در طول چهار سال اخیر در حوزه این اداره کل دستاورد مهم و ماندگار در توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای استان بشمار می رود .

    وی تاکید کرد : با افزایش طول بزرگراه‌های استان شاهد تسهیل در ترافیک عبوری ، دسترسی سریع به مراکز تجاری ، منطقه ای و فرامنطقه ای ، سامان بخشیدن به یکی از مهم ترین محورهای ترانزیت بین المللی و اصلی کشور یعنی چابهار - میلک ، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی ، کاهش تصادفات و تلفات ترافیکی و تامین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقه ای هستیم .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد ، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد ، گفت : امید می‌رود با اجرای این طرح ها ، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است ، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر ، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز بیشتر شود .

    پارسی همچنین با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد ، بیان کرد : برای اینکه تمام راه‌های شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و به شاخص‌های میانگین کشوری برسیم ، باید ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های استان اختصاص داده شود .

    گفتنی است سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار ، تنها استان با بیش‌از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر ۲ کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت‌ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده که استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه استان نیازمند اختصاص اعتبارات در سطح ملی برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه بزرگراهی است .

    این استان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت : استان قزوین جزو پنج استان برتر کشور در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیستان و بلوچستان با توسعه شبکه بزرگراهی گام بزرگی را در مسیر تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل ، تسهیل تجارت ، ارتقای ایمنی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : ساخت هر یک کیلومتر راه اصلی نیمه‌ کوهستانی در این ...

    |

    ذکر این نکته ضروری است که در بازه زمانی یک‌ساله مذکور ۶۰ کارگاه راهسازی با اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فعال بوده‌اند و ۲۵ قرارداد جدید به طول ۴۲۰ کیلومتر و به ارزش ۲۴ همت منعقد شده است که نه تنها زمینه اشتغال و توسعه زیرساختی را فراهم کرده بلکه به تقویت بخش حمل‌ونقل و تجاری استان ...

    |

    عملکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه درزگیری و لکه‌گیری راه‌های شریانی نیز از هدف‌گذاری ۴۵۰۰ کیلومتری سالانه فراتر رفته و با اجرای ۶۴۰۹ کیلومتر عملیات ، تحقق ۱۴۲ درصدی برنامه‌ها در این بخش به ثبت رسیده است .

    |

    نظرات کاربران