به گزارش پرتال حمل و نقل ، به همت موسسه آینده پژوهی جهان اسلام نشست تخصصی پیرامون بررسی دالان اقتصادی هند - خاورمیانه - اروپا ملقب به کریدور آیمک برگزار شد ، در این نشست محسن پاک آئین دیپلمات و سفیر سابق ایران در کشورهای مختلف به تشریح وضعیت این کریدور پرداخت .
مطالب مرتبط
کمربندی فعلی یزد بخشی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب کشور و مسیر ارتباطی تهران - بندرعباس است و هرگونه اختلال در آن ، نهتنها منجر به کاهش شدید ضریب ایمنی ترددهای ملی و منطقه ای می شود بلکه زنجیره حملونقل کشور را نیز مختل خواهد کرد .
بر اساس هدفگذاری انجامشده میان سه کشور در بیانیه نخستین نشست سهجانبه باکو ، لازم است برای تحقق هدف ترانزیت ۱۵ میلیون تن کالا تا سال ۲۰۳۰ ، زمینه افزایش تردد ناوگان حملونقل بهویژه در بخش جادهای فراهم شود .
حالا ، ایران با موقعیت جغرافیایی ممتاز و توسعه کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب ، خودش را به عنوان مسیر امن و اقتصادی برای تجارت بینالمللی مطرح کرده و عملاً اثبات میکند که هیچ اقتصاد پایداری در غرب آسیا بدون نقشآفرینی تهران شکل نمیگیرد . بدین ترتیب ایران با هوشمندی ...