در حال بارگذاری ...
  • ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان در گام‌های پایانی

    این ایستگاه در راه‌آهن تهران - همدان - سنندج - باشماق واقع شده است که در آینده با اتصال ملایر به محور اراک - کرمانشاه - خسروی بسیار پویاتر خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل استان همدان گفت :‌ ایستگاه راه‌آهن همدان با احترام به قدمت شکوهمند شهر همدان در تلفیق معماری مدرن و مصالح نوین با تکیه بر توان و تخصص مهندسان ایرانی و تجهیزات تولید داخل با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد مراحل پایانی اجرا را می‌گذراند .

    هوشنگ بازوند به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های راهسازی به استان همدان سفر کرد و بازدید از ایستگاه همدان و محور همدان - گل تپه - غار علیصدر از مهمترین برنامه های این سفر بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایستگاه راه‌آهن همدان گفت : این ایستگاه در راه‌آهن تهران - همدان - سنندج - باشماق واقع شده است که در آینده با اتصال ملایر به محور اراک - کرمانشاه - خسروی بسیار پویاتر خواهد بود .

    وی پیشرفت فیزیکی ایستگاه راه‌آهن همدان را ۹۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد : ایستگاه از نوع درجه یک در زمینی به مساحت ۱۱۷ هکتار طراحی شده است و دارای یک ترمینال مسافری به مساحت ۱۱ هزار و ۳۱۲ متر مربع است و در حال حاضر مراحل پایانی اجرا را طی می‌کند .

    بازوند طراحی ایستگاه همدان را با اشاره به قدمت شکوهمند شهر همدان تلفیقی از معماری مدرن و مصالح نوین دانست و گفت :‌ این معماری بیانگر عظمت ، اقتدار و ماندرگاری است و نمای چشم ‌نواز آن دوردست نیز برای مسافران قابل مشاهده است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تکیه بر توان و تخصص داخلی در پروژه‌های راهسازی کشور را یکی از افتخارات مهندسی کشور دانست و گفت :‌ ساختمان ایستگاه همدان تماما با استفاده از مصالح ، تجهیزات و تاسیسات داخلی به دست توانمند مهندسان ایران احداث شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از محور همدان - گل‌تپه - غار علیصدر نیز بازدید کرد و در خصوص این پروژه گفت : منطقه طبیعی و گردشگری غار علیصدر یکی از مقاصد گردشگری مهم کشور است که عملیات بهسازی آن به عنوان یکی از پرترافیک ترین مسیرهای استان با هدف افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل و ایمنی بیشتر در برنامه کاری قرار دارد .

    وی افزود :‌ کل محور ۶۳ کیلومتر است که در قالب سه قطعه اجرایی طراحی شده است و قطعه اول به طول ۳۱.۵ کیلومتر حدفاصل همدان تا حسن قشلاق پیمان سپاری شده است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۱۲۰۰میلیارد ریال برآور می شود . تکمیل ۷ کیلومتر از قطعه اول این محور به عنوان اولویت اول بهسازی و اجرا است و در حال حاضر در با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد مرحله ساخت ابنیه فنی و روسازی است . اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شدن آن نیز ۲۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه احداث ۷ دستگاه پل خاص به طول ۱۶۹ متر ، ۱۱۰ دستگاه پل کوچک به طول ۲ متر و ۱۱ دستگاه تقاطع به طول ۱۵۱۰ متر را بخشی از عملیات اجرایی احداث محور همدان - گل‌تپه - غار علیصدر اعلام کرد .

    بازوند کنارگذر اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر را از پروژه های مهم ارتباطی و ترانزیتی کشور خصوصا در ایام اربعین حسینی در استان همدان اعلام کرد و افزود :‌ عملیات اجرایی این پروژه در حال حاضر ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال و تکمیل روشنایی ، ایمنی تقاطع خروجی و تکمیل احداث زیرگذر دهگلان تا اسفند ماه سالجاری آماده بهره‌برداری می‌شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت – ارزوئیه – حاجی‌آباد ، به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار حوزه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، در جریان بازدید از محور طارم – بناب – ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : از مجموع حدود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه برنامه‌ریزی‌شده برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی ، وحید تشکری به عنوان سرپرست اداره کل بهره‌برداری آزادراه‌ها منصوب شد .

    |

    آزادراه کنارگذر شمالی کرج با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد ، نقش مهمی در توسعه پایدار شبکه آزادراهی کشور دارد و با ایجاد مسیر جایگزین برای ترافیک بین‌استانی ، بار محورهای پرترافیک را کاهش می‌دهد . علاوه بر این ، مسیرهای ورودی و خروجی آن ، روان‌سازی رفت و آمد درون‌شهری کرج را ...

    |

    نظرات کاربران