در حال بارگذاری ...
  • آغاز مجدد ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان با دستور وزیر راه و شهرسازی

    ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چاره ای به جز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخش ها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار - زاهدان و خرید ریل و تامین تراورس مشخص شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از آغاز مجدد ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار - زاهدان پس از دو سال وقفه خبر داد و گفت : عملیات ریل گذاری پس از صدور دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا به امروز پیشرفت مطلوبی نیز داشته است .

    عباس خطیبی با اشاره به آغاز مجدد عملیات ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار - زاهدان اظهار کرد : راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان یکی از ابر پروژه‌های زیربنایی کشور در جریان انجام عملیات ساخت و توسعه به دلیل کمبود منابع مالی و برخی موانع با مشکل تامین ریل مواجه بود ، به همین دلیل اگرچه سایر بخش ها مانند زیرسازی و ساخت ایستگاه ها تحت عملیات اجرایی قرار داشت، اما عملیات ریل گذاری با وقفه دو ساله مواجه بود .

    وی افزود : با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تخصیص منابع مالی به راه آهن چابهار - زاهدان ، همچنین صدور دستور شروع عملیات ریل گذاری توسط وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان ، تا کنون حدود ۲۵ کیلومتر از خاش به ایرانشهر و ۳ کیلومتر نیز در مسیر برگشت عملیات بالاست ریزی و ریل گذاری انجام شده است که در مجموع به ۲۸ کیلومتر می رسد . حدود ۴۵ کیلومتر عملیات بالاست ریزی در این محدوده انجام شده است .

    خطیبی یادآور شد : حدفاصل سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی تا به امروز علاوه بر انجام عملیات مذکور ، از چابهار به سمت نیکشهر نیز حدود ۱۶ کیلومتر عملیات تراورس چینی هم انجام شده است .

    وی با اشاره به علل توقف ریل گذاری طی دو سال گذشته تصریح کرد : ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چاره ای به جز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخش ها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار - زاهدان و خرید ریل و تامین تراورس مشخص شود .

    وی افزود : در جریان سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی و پس از بررسی پروژه راه آهن چابهار - زاهدان مشخص شد که برای تکمیل این خط ریلی به ۲۰ همت نیاز است و بلافاصله پس از تصویب آن ، دستور آغاز عملیات ریل گذاری توسط دکتر صادق صادر شد و سازمان برنامه و بودجه نیز کمک های خوبی در این مدت انجام داد . مجموع اقدامات فوق پایداری تامین منابع را برای ما رقم زد تا به تکمیل بخش های روسازی که نسبت به سایر بخش ها از پیشرفت کمتری برخوردار بود بپردازیم .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل با حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، یکی از سخت‌ترین و منحصر به‌فردترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود . در طول مسیر ۱۷۵ کیلومتری این پروژه ، ۹۱ دستگاه تونل و گالری به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۹ دستگاه پل خاص به طول ۴ کیلومتر احداث شده است که بیش از ۲۲ درصد ...

    |

    آزادراه ساوه - سلفچگان از انتهای آزادراه تهران - ساوه آغاز و این مسیر از طریق سلفچگان به آزادراه قم - اراک - سلفچگان و به محورهای چهارخطه قم - اراک و سلفچگان - اصفهان متصل می‌کند که از سال ۱۳۸۳ به صورت چهارخطه در دست بهره‌برداری قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از از پروژه راه آهن رشت - ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی ، به‌عنوان شاهراه اتصال ریلی ایران و عراق ، گامی بزرگ برای رونق اقتصادی ، توسعه ترانزیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با انجمن قیر ایران با اشاره به کیفیت بالای تولید داخل و درخواست قابل توجه کشورهای ...

    |

    نظرات کاربران