در حال بارگذاری ...
  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن چابهار - زاهدان

    این طرح ریلی از بندر چابهار آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای نیکشهر ، ایرانشهر و خاش به شهر زاهدان می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان از مراحل ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان که با هدف توسعه ریلی شرق کشور ، بندر چابهار را به شبکه ریلی متصل می‌کند و در طرح توسعه مکران ، تکمیل کریدور شمال - جنوب نقش مهمی دارد ، بازدید کرد .

    فرزانه صادق امروز ۲۰ دی ماه در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از طرح راه آهن چابهار - زاهدان بازدید کرد .

    طرح راه آهن چابهار - زاهدان ، با هدف توسعه ریلی شرق کشور و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی ، طرح توسعه سواحل مکران و ایجاد کریدور ترانزیتی شمالی - جنوبی در شرق کشور برای اتصال آسیای میانه و کشور افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی ، طرح احداث راه آهن چابهار - زاهدان با طول ۶۳۴ کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد . این طرح ریلی از بندر چابهار آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای نیکشهر ، ایرانشهر و خاش به شهر زاهدان می‌رسد .

    پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر ۷۵ درصد است و حدفاصل زاهدان - خاش به طول ۵۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ به افتتاح رسید .

    در حال حاضر عملیات اجرایی در حدفاصل خاش - چابهار به طول ۴۷۸ کیلومتر با پیشرفت زیرسازی ۸۲ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه به میزان ۶۷ درصد در دست انجام است . در این پروژه که ۶۸ درصد آن در تپه ماهور و کوهستان قرار دارد ، ۱۸ کیلومتر پل خاص ، ۱۷ کیلومتر تونل ، ۷۰ میلیون مترمکعب عملیات خاکی و ۲.۵ میلیون مترمکعب عملیات بتن ریزی انجام می شود .

    این طرح ریلی شامل یک ایستگاه تشکیلاتی ، ۱۴ ایستگاه مسافری و ۲۷ ایستگاه بین راهی است که ظرفیت جابه جایی ۲ میلیون نفر مسافر و ۷.۷ میلیون تن بار را فراهم خواهد کرد .

    تاکنون در این طرح ۱۷ همت هزینه شده است و ارزش روز این طرح بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار است .

    به گفته خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت ، برنامه ریزی شده است تا این مسیر ریلی در سال ۱۴۰۶ به اتمام برسد و بهره برداری شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چاره ای به جز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخش ها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار - زاهدان و خرید ریل و تامین تراورس مشخص شود .

    |

    در ستاد سازمان بنادر و دریانوردی بسیار قوی هستیم اما نیاز است در ادارات کل بنادر و دریانوردی یک بازنگری داشته باشید و از نیروهای بومی بیشتر استفاده کنید زیرا افراد بومی که سرمایه های اجتماعی ما محسوب می شوند به بنادر محل زندگی خود دل سپردگی دارند و به طور حتم نتایج بسیار خوبی ...

    |

    با پیگیری بازرسی کل استان گیلان و درخواست نماینده پر تلاش شهرستان رودبار در سال جاری ، با تخصیص ۵ میلیارد تومان ، عملیات تکمیلی آغاز شده و در مراحل پایانی قرار دارد و تا چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید .

    |

    اولین موضوع در خصوص تسهیل سرمایه گذاری طرف تاجیک در بندر چابهار به عنوان پروژه ها و سایت های لجستیک است . تاجیکستان محصور در خشکی است و نیاز به دسترسی به آب های آزاد دارد . یادداشتی را رد و بدل خواهیم کرد که ان شاءالله در بندر چابهار بتوانیم سرمایه گذاری را تسهیل کنیم .

    |

    بیش از ۲۰ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر پایانی در سال جاری تکمیل شد . بزرگراه زابل به زاهدان آرزوی چنیدین ساله مردم شهرستان زابل بود که به ثمر رسید و جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفری شهرستان زابل را به مرکز استان که حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد متصل می کند .

    |

    نظرات کاربران