ثبت ۳ میلیون نظرسنجی خدمات فرودگاهی در ۸ ماهه ۱۴۰۳
بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ۶۸.۹ درصد ، ۷۱.۲ درصد و ۷۲.۷ درصد بوده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ثبت بیش از ۳ میلیون نظر سنجی در ۹ فرودگاه بین المللی کشور خبر داد و گفت : بر اساس این نظر سنجی ، ۷۰.۶ درصد مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها اظهار رضایت کرده اند.
محمد مهدی افشاری افزود : بررسی دادههای سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی ، پرسشنامه ها و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ شرکت فرودگاهها ، نشان می دهد که از اول فروردین تا سیام آبان ماه سال جاری ، میزان رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها روند رو به رشدی داشته است .
وی با بیان اینکه در فروردین ماه ۴۰۰ هزار ، اریبهشت ۳۴۳ هزار ، خرداد ماه ۳۸۰ هزار و تیرماه سال جاری ۳۹۰ هزار نظر سنجی مسافران از خدمات فرودگاهی در این ۹ فرودگاه بین المللی ثبت شد ، گفت : در مردادماه سال جاری ۴۱۰ هزار ، شهریورماه ۴۷۶ هزار و مهر و آبان ماه سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار بازخورد نظر سنجی مسافران در این فرودگاهها به ثبت رسید .
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد : بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ۶۸.۹ درصد ، ۷۱.۲ درصد و ۷۲.۷ درصد بوده است .
افشاری به هفت مولفه و شاخص رضایتمندی مسافران در این ۹ فرودگاه بین المللی اشاره کرد و افزود : در این نظر سنجی ها نحوه دسترسی مسافران به فرودگاهها ، وضعیت پارکینگ فرودگاه ، سرویسهای اطلاع رسانی ، کیفیت پذیرش مسافر و بار ، امکانات سالن ترمینال ، نحوه برخورد کارکنان و آراستگی و راحتی فرودگاهها از هموطنان و مسافران نظر سنجی شده است .
به گفته وی ، میزان شاخص رضایتمندی ماهانه هشت ماه امسال در فرودگاههای بین المللی اصفهان ۷۳.۶ درصد ، مهرآباد ۷۳.۲ درصد ، بندرعباس ۷۲.۴ درصد ، تبریز ۷۱.۵ درصد شیراز ۷۱.۴ درصد ، زاهدان ۷۰.۵ درصد ، یزد ۶۹.۴ درصد ، مشهد ۶۷.۲ درصد و اهواز ۶۲.۱ درصد بود و میانگین رضایتمندی مسافران در ۸ ماهه امسال در این ۹ فرودگاه ۷۰.۶ درصد بوده است .
افشاری به مزیت های انجام نظر سنجیها در فرودگاههای کشور اشاره کرد و گفت : انجام نظرسنجیهای مستمر و دایمی ارائه خدمات فرودگاهی همواره در دستور کار این دفتر است و با توجه به تاکید کاپیتان نخجوانی معاون محترم وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پس از بررسی شاخصهای رضایتمندی مسافران ، نقاط قوت دادههای آن تقویت و نقاط ضعف آن نیز برطرف می شود .
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پایان بر پایش مستمر و رشد شاخص های رضایتمندی مسافران در فرودگاهها کشور تاکید کرد و افزود : بررسی دادههای این نظر سنجی ها در بازه هفتگی حاکی است که بالاترین رضایتمندی خدمات فرودگاهی از نظر مسافران در این ۹ فرودگاه بین المللی کشور روزهای دوشنبه و بهترین ساعات نیز بین ۸تا ۱۰ صبح هر روز است .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم