در حال بارگذاری ...
  • ثبت ۳ میلیون نظرسنجی خدمات فرودگاهی در ۸ ماهه ۱۴۰۳

    بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ۶۸.۹ درصد ، ۷۱.۲ درصد و ۷۲.۷ درصد بوده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ثبت بیش از ۳ میلیون نظر سنجی در ۹ فرودگاه بین المللی کشور خبر داد و گفت : بر اساس این نظر سنجی ، ۷۰.۶ درصد مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاه‌ها اظهار رضایت کرده اند.

    محمد مهدی افشاری افزود : بررسی داده‌های سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی ، پرسش‌نامه ها و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ شرکت فرودگاه‌ها ، نشان می دهد که از اول فروردین تا سی‌ام آبان ماه سال جاری ، میزان رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاه‌ها روند رو به رشدی داشته است .

    وی با بیان اینکه در فروردین ماه ۴۰۰ هزار ، اریبهشت ۳۴۳ هزار ، خرداد ماه ۳۸۰ هزار و تیرماه سال جاری ۳۹۰ هزار نظر سنجی مسافران از خدمات فرودگاهی در این ۹ فرودگاه بین المللی ثبت شد ، گفت : در مردادماه سال جاری ۴۱۰ هزار ، شهریورماه ۴۷۶ هزار و مهر و آبان ماه سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار بازخورد نظر سنجی مسافران در این فرودگاه‌ها به ثبت رسید .

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد : بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ۶۸.۹ درصد ، ۷۱.۲ درصد و ۷۲.۷ درصد بوده است .

    افشاری به هفت مولفه و شاخص رضایتمندی مسافران در این ۹ فرودگاه بین المللی اشاره کرد و افزود : در این نظر سنجی ها نحوه دسترسی مسافران به فرودگاه‌ها ، وضعیت پارکینگ فرودگاه ، سرویس‌های اطلاع رسانی ، کیفیت پذیرش مسافر و بار ، امکانات سالن ترمینال ، نحوه برخورد کارکنان و آراستگی و راحتی فرودگاه‌ها از هموطنان و مسافران نظر سنجی شده است .

    به گفته وی ، میزان شاخص رضایتمندی ماهانه هشت ماه امسال در فرودگاه‌های بین المللی اصفهان ۷۳.۶ درصد ، مهرآباد ۷۳.۲ درصد ، بندرعباس ۷۲.۴ درصد ، تبریز ۷۱.۵ درصد شیراز ۷۱.۴ درصد ، زاهدان ۷۰.۵ درصد ، یزد ۶۹.۴ درصد ، مشهد ۶۷.۲ درصد و اهواز ۶۲.۱ درصد بود و میانگین رضایتمندی مسافران در ۸ ماهه امسال در این ۹ فرودگاه ۷۰.۶ درصد بوده است .

    افشاری به مزیت های انجام نظر سنجی‌ها در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت : انجام نظرسنجی‌های مستمر و دایمی ارائه خدمات فرودگاهی همواره در دستور کار این دفتر است و با توجه به تاکید کاپیتان نخجوانی معاون محترم وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از بررسی شاخص‌های رضایتمندی مسافران ، نقاط قوت داده‌های آن تقویت و نقاط ضعف آن نیز برطرف می شود .

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان بر پایش مستمر و رشد شاخص های رضایتمندی مسافران در فرودگاه‌ها کشور تاکید کرد و افزود : بررسی داده‌های این نظر سنجی ها در بازه هفتگی حاکی است که بالاترین رضایتمندی خدمات فرودگاهی از نظر مسافران در این ۹ فرودگاه بین المللی کشور روزهای دوشنبه و بهترین ساعات نیز بین ۸تا ۱۰ صبح هر روز است .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    شاخص رضایت مسافر (Passenger Satisfaction Score) به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین معیاری مهم از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مسافران است و تنها سازمان هایی در این زمینه موفق‌اند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا ...

    |

    در برخی از فرودگاه‌ها ، مشکلات بزرگی در روند پروژه‌ها ایجاد شده که ضروری است پروژه‌های عمرانی با شتاب بیشتری پیگیری شود و اقدامات مستمر برای تسریع بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار قرار گیرد .

    |

    تعامل و همکاری تمام ذینعفان در اتمام پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز بسیار تاثیرگذار است .

    |

    بررسی بازخورد مستمر هوشمند از مسافران حاکی از ۷۰.۲ درصدی رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات و امکانات سالن های فرودگاهی در سطح کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد رشد داشته است .

    |

    پس از جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیون پرسش‌نامه زائران و مسافران در امسال در بررسی بیش از یک میلیون بازخورد ، مشخص شد که در ۱۰ روز نخست سفرهای اربعین حسینی امسال ۷۱ درصد مسافران از ارائه خدمات در این فرودگاه‌ها ، اظهار رضایت کرده‌اند .

    |

    نظرات کاربران