در حال بارگذاری ...
  • سیاست دولت بهره گیری از بخش خصوصی در توسعه دریامحور است

    سیاست دولت در توسعه دریا محور با تکیه بر ظرفیت و توان بخش خصوصی و تسهیل حضور آنان در زمینه های گوناگون خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده رئیس‌جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور به همراه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از مجتمع بندری انزلی بازدید کرد و گفت : سیاست دولت در توسعه دریا محور با تکیه بر ظرفیت و توان بخش خصوصی است .

    علی عبدالعلی‌زاده در بازدید از مجتمع بندری انزلی ، اظهار داشت : سیاست دولت تکیه کامل بر توان بخش خصوصی است که خوشبختانه در دولت‌های گذشته نیز همین رویکرد دنبال شده و هم اکنون نیز در بندرانزلی شاهد سرمایه‌گذاری چشمگیر بخش خصوصی هستیم . ظرفیت تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزایش یافته و در سایر بنادر شمالی همچون کاسپین و امیرآباد نیز فعالیت بخش خصوصی افرایش پیدا خواهد کرد .

    نماینده رئیس‌جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور با اشاره به بندر آستارا ، خاطرنشان کرد : این بندر خصوصی دارای مشکلاتی در بخش لایروبی و انباشت رسوبات است که اکنون لایروب در این بندر مستقر شده و بزودی عملیات لایروبی آن آغاز خواهد شد و در آینده ای نزدیک شاهد پذیرش کشتی در بندر آستارا خواهیم بود .

    وی با بیان اینکه در تمام جهان بخش خصوصی عملکردی به مراتب بهتر از دولت دارد ، تصریح کرد : سیاست دولت در توسعه دریا محور با تکیه بر ظرفیت و توان بخش خصوصی و تسهیل حضور آنان در زمینه های گوناگون خواهد بود .

    عبدالعلی‌زاده با اشاره به اینکه در اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ، فعال کردن کریدور شمال به جنوب با قوت و جدیت پیگیری می گردد ، عنوان کرد : خوشبختانه از بندرعباس در جنوب تا بنادر انزلی ، کاسپین و امیرآباد در شمال خطوط ریلی کشیده شده است لذا این بنادر ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت و مناسبات اقتصادی دارند .

    نماینده رئیس‌جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور ، ظرفیت مجتمع بندری انزلی را بسیار مناسب دانست و گفت : این بندر هم اکنون ظرفیت پذیرش ۱۰ میلیون تن کالا در سال را دارد و به خوبی فعالیت های تجاری خود را انجام می دهد.

    وی ادامه داد : با افزودن ظرفیت بندر امیرآباد و کاسپین به بندرانزلی شاید بتوان برای سال ۲۰۲۵ به کشور روسیه اعلام کرد بنادر ایران در کرانه خزر ظرفیت تخلیه و بارگیری نزدیک به ۲۰ میلیون تن کالا را دارند و این شرایط فراهم است که کالاها از طریق حمل و نقل ترکیبی به بندرعباس منتقل شده و از طریق کشتی به مقصد نهایی ارسال شود و برای نخستین بار کریدور شمال - جنوب فعال و بهره‌برداری از آن آغاز شود .

    عبدالعلی‌زاده با بیان اینکه در این‌ مسیر ، نقاط ضعف حمل ونقل ترکیبی راه‌آهن ، بنادر ، کشتیرانی ، ترانزیت و نظایر آن برای نخستین بار آزمایش خواهد شد ، تاکید کرد : جابجایی و انتقال این ۲۰ میلیون تن‌ کالا نقاط ضعف را مشخص می‌کند تا برای رفع آن اقدام کنیم .

    نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با اشاره به اینکه در سیاست توسعه دریامحور این مسائل باید به طور جدی دنبال شود تا در پایان ۲۰۲۵ و آغاز ۲۰۲۶ بتوانیم ۴۰ میلیون تن بار روسیه را تحویل گرفته و به خلیج فارس و دریای عمان منتقل کنیم ، بیان داشت : این امر می‌تواند یک اقدام بزرگ برای کشور باشد و اشتغال و درآمدزایی خوبی در بخش ترانزیت ایجاد کند و آغاز بهره‌برداری از راهبرد جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران باشد . سیاست توسعه دریا محور گام بلندی است که امسال برای نخستین بار برداشته شد و امیدواریم بتوانیم در این قدم عملکرد موفقی داشته باشیم .

    عبدالعلی‌زاده هدف از سفر به گیلان را کنترل و ارزیابی آمادگی‌های بنادر و سایر زیرساخت های موجود در راستای توسعه اقتصاد دریامحور اعلام و گفت: نتیجه این ارزیابی برای برنامه‌ریزی به رییس جمهور ارائه خواهد شد .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    با تحقق این تجارت ، مسلما کشورهای حوزه CIS نیز مصمم خواهند شد از امتیازات و مزایای خوب این مسیر در زمینه تجارت کالا استفاده کنند .

    |

    با توجه به نگاه ویژه رئیس‌جمهور ، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق و توسعه بنادر کشور ، به‌ویژه بنادری که نقش مهمی در اقتصاد و معیشت مردم دارند اهتمام جدی ایجاد شده است .

    |

    بر اساس تجربیات با تلاش دست‌اندرکاران سفرهای دریایی در محدوده جغرافیایی تعیین شده برای بندر امیرآباد ، اقداماتی برای ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز پیش ‌رو ، با شناسایی همه جوانب در نظر گرفته ایم تا با رعایت توصیه‌های ایمنی و خودداری از ترددهای غیرمجاز در شرایط نامساعد ...

    |

    بهره مندی از شقوق محتلف حمل و نقل چندوجهی ، نزدیکی به پایتخت و دسترسی جاده ای آسان به چند استان همجوار و همچنین بستر ریلی این بندر استراتژیک سبب شد تا صاحبان این نوع کالاها بندر امیرآباد را برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری خود انتخاب نمایند .

    |

    افزایش استفاده از ریل در بنادر به منظور حمل ارزان تر ، موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل ، توسعه حمل و نقل چند وجهی ، افزایش ترانزیت خارجی از طریق تدوین توافقنامه فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن و پیگیری اجرایی کردن آن از طریق تشکیل کمیته دوجانبه و برگزاری جلسات ...

    |

    نظرات کاربران