در حال بارگذاری ...
  • توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ، نیازمند مساعدت بخش خصوصی است

    اختصاص منابع و ردیف‌های درآمدی جدید ، تدوین و تصویب فرآیندهای تامین منابع مالی با توجه به ظرفیت‌های قانونی ، تسهیل کردن تامین وثیقه از سوی سرمایه‌گذاران برای ارایه به بانک‌ها و ... برخی مشوق‌ها برای هموار کردن مسیر پیش روی سرمایه‌گذاران است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در کمیته عمران و حمل و نقل کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : رسیدن به اهداف و چشم‌انداز توسعه کشور در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل ، نیازمند مساعدت بخش خصوصی است .

    هوشنگ بازوند تمرکز دولت وفاق ملی در خدمت رسانی به مردم را ارزشمند دانست و گفت : ‌شرکت ساخت و توسعه نیز با ۲۱۱ طرح عمرانی ، احداث ۷۹۰ کیلومتر راه و بزرگراه ، ۱۰۴ کیلومتر آزادراه و ۱۹۸ کیلومتر راه‌آهن بر اساس میانگین ۱۰ سال اخیر سعی کرده است دولت را در رسیدن به اهداف زیربنایی در تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل همراهی کند . در حال حاضر ۸۲۶ کیلومتر مسیر آزادراهی ، ۳ هزار و ۸۱ کیلومتر مسیر ریلی و ۶ هزار و ۳۲ کیلومتر راه و بزرگراه در دست ساخت قرار دارد که تکمیل شدن آن نیازمند ۷۲۶ همت اعتبار است .

    وی رسیدن به اهداف و چشم‌انداز توسعه کشور در بخش زیرساخت های حمل و نقل را همکاری بخش خصوصی ، استجازه مقام معظم رهبری در حوزه ریلی و استفاده از محل سایر منابع اعلام کرد و گفت : ‌در این راه مساعدت دولت در حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع همکاری در این بخش ، برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل مهمترین راهکار اجرایی به نظر می‌رسد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از تمرکز شرکت ساخت و توسعه بر رفع چالش‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت : اختصاص منابع و ردیف‌های درآمدی جدید ، تدوین و تصویب فرآیندهای تامین منابع مالی با توجه به ظرفیت‌های قانونی ، تسهیل کردن تامین وثیقه از سوی سرمایه‌گذاران برای ارایه به بانک‌ها و ... برخی مشوق‌ها برای هموار کردن مسیر پیش روی سرمایه‌گذاران است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در حوزه حمل و نقل اظهار داشت : ایجاد نظام جامع حمل و نقل و اولویت دادن به حمل و نقل ریلی ، افزایش بهره‌وری با بهبود روش‌های حمل و نقل و مدیریت منابع و فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی به همراه مشارکت مردم از مهمترین ارکان این سیاست‌گذاری است که شرکت ساخت همسو با آن اهداف خود را تعریف و عملیاتی کرده است .

    بازوند عملکرد شرکت ساخت و توسعه را از سوی کمیته عمران و حمل نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام مثبت دانست و گفت :‌ این مجمع آمادگی خود را به منظور حمایت از اهداف و برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه اعلام کرد .

    در این نشست حبیب اله وفایی عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت برنامه ریزی شرکت ساخت و توسعه نیز برنامه‌های اجرایی الزامات قانونی برنامه هفتم توسعه کشور در شرکت ساخت و توسعه را تشریح کرد و گفت :‌ با هدف تکمیل طرح‌های پیشران ، تکمیل کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب ، ساخت قطار سریع السیر، تدوین برنامه سرمایه گذاری توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن و سایر الزامات با جدیت در حال پیگیری و انجام است .

    وی ضمن ارایه اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۴ اعلام کرد :‌ یکی از مهمترین دغدغه‌ها در تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل کشور تامین منابع مورد نیاز پروژه‌ها است و با توجه به نقش کلیدی زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه همه جانبه کشور ، تامین منابع پروژه‌ها نیازمند توجه همه بخش‌های دولت است .

    در ادامه این نشست آقایان خطیبی ، کدخدازاده و ملازینل ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت اجرایی طرح‌های ریلی ، آزادراهی و بزرگراهی کشور ، چالش‌ها و موانع موجود را مطرح و راهکارهای پیشنهاد برای رفع آنها را با اعضای کمیته مطرح کردند .

    در پایان مقرر شد ماه آینده جلسه تخصصی‌تر در راستای شناسایی روش‌های برون‌رفت از مشکلات تامین منابع و ارایه راهکارهای موثر در این کمیته برگزار شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در جمع اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی گفت : توسعه زیرساخت‌های حمل و ...

    |

    در بحث نوسازی ماشین‌آلات نیز گام‌های خوبی برداشته شد که در مشخصات آسفالت قابل مشاهده است ، اما همچنان نیازمند نوسازی ماشین‌آلات هستیم که در برخی موارد نیازمند استفاده از پتانسیل خارجی هستیم که در این زمینه چالش‌های فراوانی وجود دارد .

    |

    بهره گیری درست از ظرفیت بخش خصوصی و اثرگذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، همکاری های دقیق بین بخشی ، درک و بهره گیری درست از منابع متنوع موجود با رعایت اولویت پروژه ها که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است در اجرای برنامه مورد توجه است .

    |

    احداث ۳۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در این قانون تکلیف شده است که شامل هزار کیلومتر دوخطه کردن خطوط موجود و برقی کردن ، ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال به مبادی بار و مراکز صنعتی و تجاری و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید است و وظیفه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور محسوب ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های شورای سیاست‌گذاری ، هماهنگی و تحول حمل و نقل کشور ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ...

    |

    نظرات کاربران