در حال بارگذاری ...
  • تدوین برنامه جامع دریامحور اساسی‌ترین موضوع در توسعه جنوب کشور است

    فرصت‌های رقابت در حوزه دریامحور جدی و اگر تاخیری در انجام طرح‌های حمل و نقلی و توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری داشته باشیم فرصت‌های رقابت بین المللی را از دست خواهیم داد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه دریامحور در ادبیات توسعه کشور جای گرفته و فصل دوازدهم قانون برنامه هفتم توسعه نیز در هشت محور به این مهم تاکید کرده است ، گفت : تدوین برنامه جامع دریامحور اساسی‌ترین موضوع در توسعه جنوب کشور است .

    محمد آشوری تازیانی در نوزدهمین نشست کارگروه توسعه دریامحور با بیان اینکه هرمزگان مرکزی‌ترین استان کشور برای توسعه دریامحور است و دو سوم سواحل مکران را در برگرفته است ، الزامات ، جهت‌گیری‌ها و انتظارات قانون از توسعه دریامحور را مشخص دانست و اظهار کرد : قانون برنامه هفتم توسعه ، مبنای کار است و برشی که باید از این قانون برای استان ایجاد کنیم ملاک عمل برای ما در بزرگترین استان ساحلی دریایی خواهد بود تا اقتصاد دریا را در ابعاد مختلف توسعه دهیم .

    وی ادامه داد : فرصت‌های رقابت در حوزه دریامحور جدی و اگر تاخیری در انجام طرح‌های حمل و نقلی و توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری داشته باشیم فرصت‌های رقابت بین المللی را از دست خواهیم داد .

    استاندار هرمزگان با اشاره به تصویب ایجاد ۲۷ شهر در سواحل شمال و جنوب کشور ، گفت : هفت شهر آن در استان هرمزگان قرار دارد و اگر ما نگاه آمایشی نداشته باشیم‌ در بارگذاری جمعیت این شهرها با تعارضاتی مواجه خواهیم شد ؛ از این رو باید نهادهای اجرایی و مراکز آموزش عالی استان برای تهیه برش استانی اقتصاد دریامحور فعال‌تر شوند و برای این مهم نقشه راه داشته باشند .

    آشوری تازیانی با اشاره به برخی ضرورت‌های توسعه‌ای در استان هرمزگان مانند گذر غربی و شرقی استان و توسعه کریدور ریلی در هرمزگان ، عنوان کرد : باید تلاش کنیم ضرورت‌های توسعه استان را تبدیل به طرح‌هایی ملی کنیم تا سرعت اجرای طرح‌ها بالا برود و جلوی از دست دادن فرصت‌های اساسی گرفته شود . باید تصویری گویا از مطالبات استان در حوزه اقتصاد دریا ارائه دهیم تا چارچوبی برای تحقق مطالبات و رفع موانع در مسیر توسعه دریامحور ایجاد و به دولت ارائه شود .

    نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به گردش مالی بالای صنعت بانکرینگ و سهم پایین کشور در این حوزه ، گفت : به دنبال خلق درآمدهای جدید هستیم اما نباید از فرصت‌های درآمدی موجود غفلت کنیم؛ چرا که در حال حاضر سود قاچاق سوخت انجام شده در کشور به جیب دیگر همسایگان می‌رود .

    آشوری با بیان اینکه اساسی‌ترین بحث در توسعه جنوب کشور و استان هرمزگان تدوین برنامه جامع دریامحور است ، توسعه کریدور ریلی جنوب به استان و تلاش برای تبدیل ضرورت‌های توسعه استان به طرح‌هایی ملی را مورد تاکید قرار داد .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    توسعه دریامحور نباید طرحی از بالا به پایین باشد باید از ظرفیت‌های جوامع محلی به عنوان شرکای اصلی در این فرآیند استفاده کرد .

    |

    اقدامات بسیار مثبتی در استان هرمزگان در حوزه توسعه دریامحور از ایجاد مارینا با هدف توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی تا ساخت شناورها و اجازه خرید و ساخت در این زمینه درحال تکمیل بوده که جزو خلاقیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار هرمزگان بر لزوم احداث اسکله‌های گردشگری در جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک تأکید کرد و گفت : باید امکان رفت‌وآمد ...

    |

    بر اساس برنامه هفتم توسعه شاخص وابستگی اقتصاد دریامحور و یا میزان سهم اقتصاد دریامحور از تولید ناخالص ملی در حال حاضر بین پنج تا ۱۰ درصد است که این عدد باید سه برابر شود .

    |

    علاوه بر طرح‌های جدید توسعه‌ای برای جزایر لارک و هرمز ۲۰ طرح بندری و دریایی دیگر برای استان تعریف شده است که در سال جاری مناقص‌های آن انجام و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد . تحقق این طرح‌ها براساس جدول زمانی تحولات زیادی را در توسعه دریایی و بندری استان هرمزگان به خصوص در ...

    |

    نظرات کاربران