با رصد کریدورهای رقیب باید به دنبال ارتقا کریدورهای داخلی باشیم
به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری در دومین همایش ترانزیت با عنوان «ایران ، دیپلماسی کریدوری» با تاکید بر استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی کشور برای توسعه ترانزیت ، به چند نقطه عطف در توسعه ترانزیت کشور در دوران معاصر اشاره و خاطرنشان کرد : «یکی از این مقاطع سال ۱۹۹۱ همزمان با فروپاشی اتحادیه شوروی بود که ترانزیت در ایران رونق جدیدی گرفت و در این فاصله قوانین و مقررات ناظر بر ترانزیت و سازوکارهای اجرایی آن به وجود آمد .»
پایانه مرزی شهید سلیمانی (مهران) با تردد ۵۰۶ هزار نفر گزینه نخست مسافران برای عبور از مرزهای زمینی کشور بوده و پس از آن مرزهای شلمچه و رازی به ترتیب با تردد ۳۰۰ و ۸۵ هزار نفر در جایگاههای دوم و سوم تردد مسافران در ایام نوروز امسال قرار داشتهاند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری بزرگترین مشکل توسعه ترانزیت کشور را عدم سازماندهی و ...
این پروژه شامل احداث مسیر قریب به ۱۱ هزار مترمربع ، پارکینگ ۲۵ هزار مترمربع و ساختمان جدید با زیربنای بیش از ۳۲۰۰ مترمربع در بخش مسافری و پارکینگ ۷۰ هزار مترمربع برای ناوگان سنگین حمل کالا است .
بهرهبرداری از ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بینراهی در کریدور ۷۲۰ کیلومتری جنوب استان سیستان و بلوچستان ، نقش مؤثری در ارائه خدمات و تسهیل تردد زائران پاکستانی به کشورمان دارد .
در زمینه ارتقاء ایمنی شبکه راههای کشور نیز علاوه بر ایمنسازی نقاط پرحادثه با اولویت نقاط باقیمانده مصوب کمیسیون ایمنی راهها و پروژههای دست اقدام ، اقداماتی برای کاهش ۱۰ درصدی سالانه مرگ و میر ناشی از وقوع سوانح جادهای در حال انجام است .