در حال بارگذاری ...
  • هدف گذاری برای افزایش ۴۰۰ هزار تنی حمل و نقل ریلی میان ایران و ترکیه

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه حجم ترانزیت ریلی بین ایران و ترکیه در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن در سال است ، گفت : بر اساس هدف گذاری های انجام شده ، در تلاش هستیم تا این رقم را به یک میلیون تن در سال افزایش دهیم .

    علیرضا سلیمانی در حاشیه چهل و ششمین نشست مشترک مرزی راه‌آهن‌های آذربایجان و منطقه پنج مالاتیای ترکیه در تبریز افزود : هدف اصلی این نشست، بررسی مسائل فنی و تجاری ریلی بین دو کشور با هدف افزایش حجم مبادلات ریلی است .

    وی ادامه داد : ایران تلاش دارد با فعال تر کردن کریدور شرق به غرب ، سطح مبادله تجاری از طریق راه آهن بین دو کشور را چه به شکل ترانزیت و صادرات و واردات افزایش دهد به طوری که هدف در مرحله اول رساندن سطح مبادلات بار به یک میلیون تن در سال است . دو راه آهن ظرفیت های بیشتری در این زمینه دارند و تلاش می کنیم به این رقم دست یابیم .

    وی ادامه داد : حمل و نقل بار توسط شرکت های بخش خصوصی در ایران و شرکت حمل و نقل ترکیه انجام می شود و توان واگنی و لجستیک (پشتیبانی) برای تحقق این هدف را داریم . تلاش بر این است که بازرگانان و تاجران بیشتری را جلب کنیم و بارهای ریل پسند را به سمت حمل و نقل ریلی جذب کنیم .

    خروجی نشست های مشترک ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات است

    مدیر منطقه پنج راه آهن مالاتیای ترکیه نیز گفت : در این جلسات و نشست ها به دنبال ارزیابی و رفع تک تک مشکلات هستیم و تاکنون راهکارهای خوبی برای بسیاری از مشکلات یافته ایم .

    علی کارابَی با بیان اینکه این جلسات سالانه دو بار در دو کشور برگزار می شود و ۲۳ سال از برگزاری نخستین جلسه می گذرد ، ادامه داد : هدف این جلسات توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه و رساندن میزان مبادلات حداقل به یک میلیون تن در سال است .

    وی گفت : رسیدن به این رقم با توجه به ظرفیت های دو طرف دور از دسترس نیست که امیدوارم در سال های پیش رو به این رقم برسیم .




    مطالب مرتبط

    شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند .

    |

    راه آهن آذربایجان در کریدورهای «شرق - غرب» و «شمال- جنوب» واقع شده و از لحاظ راهبردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در سال های گذشته اتفاق های خوبی در راه آهن این منطقه روی داده که می توان به اجرای خط آهن میانه - بستان آباد - خاوران و مراغه - ارومیه اشاره کرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن طی حکمی ، مدیرکل جدید راه آهن آذربایجان را منصوب کرد . تلاش برای ...

    |

    نظرات کاربران