در حال بارگذاری ...

بخش خصوصی ؛ اتاق فکر دولت در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در جمع اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی گفت : توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور باید اولویت دولت‌ها باشد و برنامه ریزی برای رسیدن به این مهم جز با حضور پیمانکاران در این عرصه که اتاق فکر محسوب می‌شوند ، میسر نخواهد بود .

هوشنگ بازوند در نشستی صمیمانه با اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی با هدف بررسی چالش ها و رفع مشکلات موجود در عملیات اجرایی و سرمایه گذاری دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل این حوزه قرار گرفت .

معاون وزیر راه و شهرسازی ، توسعه زیرساخت های حمل و نقل در کشور را با حضور بخش خصوصی ارزشمند اعلام کرد و گفت : اولین موضوعی که در دیدار هفته گذشته با رییس جمهور مطرح شد ، رسیدگی به مشکلات پیمانکاران، پرداخت بدهی ها و ارایه راهکارهای موثر در رفع موانع این بخش بود .

بازوند بخش خصوصی را مهمترین بازوی اجرایی دولت دانست و ادامه داد : تمام تلاش ما این است که صدای شما باشیم تا این همکاری با اطمینان خاطر بیشتر و بدون دغدغه صورت پذیرد . عمران و آبادانی کشور مرهون تلاش بخش خصوصی توانمند و متخصص است و اگر به دنبال توسعه همه جانبه در کشور هستیم باید رسیدگی به مشکلات آنها اولویت دولت باشد .

بازوند همچنین از پیگیری های وزیر راه و شهرسازی در زمینه رفع مشکلات بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد : در حال حاضر جلسات متعددی برای ارایه راهکارهای جدید و موثر در پرداخت بدهی پیمانکاران از سایر روش ها با اعضای دولت برگزار می شود که امیدواریم نتایج آن موجب دلگرمی بخش خصوصی شود .

وی حضور بخش خصوصی در کنار دولت به ویژه در ساخت پروژه های این شرکت را ارزشمند اعلام کرد و گفت : دید من به اعضای شرکت های پیمانکاری ، سرمایه گذاران و مهندسین مشاور ، اتاق فکری است که ما را در پیشبرد اهداف و رسیدن به برنامه های توسعه کشور همراهی می کند .

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه برخی از اعضای انجمن شرکت های راهسازی به مشکلات و چالش های راهسازی و سرمایه گذاری در بخش آزادراهی از جمله مطالبات مالی ، نوسازی ماشین آلات راهسازی ، اولویت بندی پروژه ها ، ارائه تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش آزادراهی پرداختند که معاون وزیر راه و شهرسازی وعده داد تا موضوعات مطروحه را پیگیری کند .

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 




مطالب مرتبط

بهره گیری درست از ظرفیت بخش خصوصی و اثرگذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، همکاری های دقیق بین بخشی ، درک و بهره گیری درست از منابع متنوع موجود با رعایت اولویت پروژه ها که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است در اجرای برنامه مورد توجه است .

|

در بحث نوسازی ماشین‌آلات نیز گام‌های خوبی برداشته شد که در مشخصات آسفالت قابل مشاهده است ، اما همچنان نیازمند نوسازی ماشین‌آلات هستیم که در برخی موارد نیازمند استفاده از پتانسیل خارجی هستیم که در این زمینه چالش‌های فراوانی وجود دارد .

|

برنامه این است که قطعه دو آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۶ تکمیل و به صورت کامل به بهره‌برداری برسد تا آن زمان هم به طور قطع تکلیف قطعه سوم این آزادراه هم روشن شده و ساخت این قطعه هم آغاز شده است .

|

توسعه زیرساخت های حمل و نقل از سویی دیگر موجب تسهیل تجارت و روابط بین المللی برای کشورها می شود و در شرایطی که جهانی شدن و رقابت های اقتصادی رشد فزاینده ای دارند ، زیرساخت های حمل و نقل کارآمد به کشورها این امکان را می دهد تا در بازارهای جهانی رقابت کنند و حرفی برای گفتن داشته ...

|

آزادراه شمالی کرج به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور به طول ۱۸.۶ کیلومتر است که ضمن تکمیل شبکه آزادراهی با افزایش ظرفیت کریدور غربی و ارتباط بیشتر این کریدور با کریدور شمالی موجب رفع گلوگاه ترافیکی غرب پایتخت و روان سازی عبور و مرور در محدوده شهر کرج می شود .

|

نظرات کاربران