در حال بارگذاری ...
  • عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن خاش - چابهار با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

    هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیا از اهمیت این پروژه مطلع هستند . از این رو باید تلاش کنیم تا طول اجرای آن کوتاه تر شود . برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش کنیم . البته قرارگاه خاتم الانبیا نشان داده است که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش خواهد برد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن خاش - چابهار اظهار امیدواری کرد این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد .

    فرزانه صادق در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در آیین آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن خاش - چابهار حضور یافت و فرمان آغاز عملیات ریل‌گذاری این خط را صادر کرد .

    وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، همکاران راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری این پروژه اظهار کرد : کریدور شمال - جنوب از اولویت دار ترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌های ریلی در کشور است .

    صادق با اشاره به اینکه چندین دولت برای راه آهن چابهار-زاهدان و در ادامه آن به سرخس تلاش کرده اند ، ادامه داد : این خط ریلی راهی به سوی توسعه کشور است و در ارتباط ما با همسایگان اثربخش خواهد بود .

    وی در واکنش به بخشی از سخنان عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص احتمال اتمام پروژه ریل گذاری خاش - چابهار تا ۱۴۰۴ گفت : هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیا از اهمیت این پروژه مطلع هستند . از این رو باید تلاش کنیم تا طول اجرای آن کوتاه تر شود . برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش کنیم . البته قرارگاه خاتم الانبیا نشان داده است که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش خواهد برد .

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این پروژه ریلی حتی زودتر از پایان ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد از تلاش های تمامی دولت های گذشته در زمینه اتمام بخش هایی از این پروژه تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد تا این پروژه در طول دولت وفاق ملی به بهره برداری برسد .

    صادق سپس با ذکر نام بانوی دو عالم فاطمه زهرا ام ابیها(س) دستور آغاز عملیات ریل گذاری خاش - چابهار را صادر کرد .

    عضو کابینه دولت چهاردهم در حاشیه این مراسم نیز در گفتگو با خبرنگاران پروژه راه آهن چابهار - زاهدان را دروازه توسعه شرق و بسیار مهم و عظیم خواند و افزود : با وجود همه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور خوشبختانه با دانش مهندسی بالا این پروژه در حال انجام است و انشالله با غیرت و همت دولت چهاردهم شاهد پایان یافتن این کریدور در دولت وفاق ملی باشیم .

    عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته شاهد اجرای بخش های مختلف راه آهن چابهار - زاهدان بوده است ، گفت : بر اساس ماده ۵۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت ساخت خطوط راه آهن در ایران در دست اجراست که شامل ش ۶ کریدور شمالی و جنوبی و دو کریدور شرقی - غربی است . کریدور چابهار - سرخس پنجمین کریدور از میان آنهاست که ۵ مرز کشور را به هم متصل می کند .

    خطیبی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ ، ۱۵۵ کیلومتر از راه آهن زاهدان - خاش به بهره برداری رسید ، خاطرنشان کرد : محور خاش - چابهار به طول ۴۶۶ کیلومتر است که زیرسازی آن پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد و طویل ترین پروژه ریلی کشور به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به شمار می رود .

    وی ضمن تشکر از رییس جمهور ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در حمایت از تامین مالی این پروژه اظهار امیدواری کرد تا این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ و یا اوایل ۱۴۰۵ این پروژه به اتمام برسد .

    خطیبی با اشاره به اینکه سازنده این پروژه ریلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت : امیدوارم شما که «صادق الوعد» هستید وعده تا حق باشد و در دوره شما پیشرفت این پروژه دوچندان شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ...

    |

    برنامه این است که قطعه دو آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۶ تکمیل و به صورت کامل به بهره‌برداری برسد تا آن زمان هم به طور قطع تکلیف قطعه سوم این آزادراه هم روشن شده و ساخت این قطعه هم آغاز شده است .

    |

    توسعه زیرساخت های حمل و نقل از سویی دیگر موجب تسهیل تجارت و روابط بین المللی برای کشورها می شود و در شرایطی که جهانی شدن و رقابت های اقتصادی رشد فزاینده ای دارند ، زیرساخت های حمل و نقل کارآمد به کشورها این امکان را می دهد تا در بازارهای جهانی رقابت کنند و حرفی برای گفتن داشته ...

    |

    آزادراه شمالی کرج به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور به طول ۱۸.۶ کیلومتر است که ضمن تکمیل شبکه آزادراهی با افزایش ظرفیت کریدور غربی و ارتباط بیشتر این کریدور با کریدور شمالی موجب رفع گلوگاه ترافیکی غرب پایتخت و روان سازی عبور و مرور در محدوده شهر کرج می شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در راستای برقراری عدالت قرار بر این است که پرداخت عوارضی از ۵ ...

    |

    نظرات کاربران