در حال بارگذاری ...
  • بهره‌مندی از دانش شرکت‌های ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه‌گذاران خارجی

    با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست شرکت ساخت و توسعه گفت : با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد .

    جلسه مشارکت سرمایه گذاری در احداث راه آهن تهران - لاریجان - آمل با حضور هوشنگ بازوند سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت CREC چین برگزار شد .

    بازوند با اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی اظهار کرد : در حال حاضر توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی ، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بین‌المللی از اولویت‌ بالایی برخوردار است . هم‌اکنون طول شبکه ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر ، طول پروژه‌های در دست ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است .

    سرپرست شرکت ساخت و توسعه با اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری و ۱۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت تاکید کرد : با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها نیز در این جلسه با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور اظهار کرد : در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی به ویژه خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی اصلی و یک هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت و توسعه است .

    عباس خطیبی ، تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه‌های ریلی را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این حوزه دانست و افزود :‌ با توجه به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تامین مالی مورد نیاز قادر هستیم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط موجود را به ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا دهیم و در این مسیر از شرکت‌های سرمایه‌گذار در این حوزه استقبال می‌کنیم .

    وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور خبر داد و گفت : با این هدف مطالعات گسترده‌ای در سال‌های گذشته بر روی این مقوله در ایران صورت گرفته است و از میان واریانت‌های موجود کریدور ریلی هراز به طول ۱۵۵ کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوه‌های البرز اعلام کرد و افزود : این مسیر نیاز به ساخت ۱۱۸ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل خاص دارد که بر اساس مطالعات اولیه اعتبار مورد نیاز به روز آن حدود ۳۰۰ همت برآورد می‌شود .

    یوسف نوری ، استاندار مازندران نیز در این دیدار ساخت راه‌آهن تهران - لاریجان - آمل را موجب افزایش کیفیت زندگی مردم اعلام کرد و گفت :‌ استفاده از خطوط ریلی موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ، افزایش ایمنی سفر ، رونق گردشگری در استان‌های شمالی و توسعه اقتصادی در این مناطق می‌شود .

    وی از حضور سرمایه‌گذاران چینی در ساخت این مسیر ریلی استقبال کرد و گفت : در صورت توافق امیدواریم هرچه سریعتر کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی به منظور بررسی جوانب مختلف این مشارکت به منظور ارایه پیشنهادهای تامین مالی پروژه تشکیل شود .

    در پایان مقرر شد که به منظور تنظیم تفاهم‌نامه اولیه شرکت CREC مدل مالی سرمایه‌گذاری در این پروژه را به صورت رسمی به شرکت ساخت و توسعه ارائه دهد .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    با توجه به تجربه ایران در ساخت ۱۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال‌های اخیر ، آمادگی لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور افغانستان وجود دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب استحکام حلقه‌های ارتباطی دو کشور در توسعه ...

    |

    احداث ۳۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در این قانون تکلیف شده است که شامل هزار کیلومتر دوخطه کردن خطوط موجود و برقی کردن ، ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال به مبادی بار و مراکز صنعتی و تجاری و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید است و وظیفه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور محسوب ...

    |

    تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان می‌برد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار - زاهدان خبر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ...

    |

    نظرات کاربران