بهرهمندی از دانش شرکتهای ایرانی در ساخت راهآهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایهگذاران خارجی
با توجه به ظرفیتهای تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهرهمندی از تجارب و دانش شرکتهای راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راهآهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایهگذاران خارجی وجود دارد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست شرکت ساخت و توسعه گفت : با توجه به ظرفیتهای تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهرهمندی از تجارب و دانش شرکتهای راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راهآهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایهگذاران خارجی وجود دارد .
جلسه مشارکت سرمایه گذاری در احداث راه آهن تهران - لاریجان - آمل با حضور هوشنگ بازوند سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت CREC چین برگزار شد .
بازوند با اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی اظهار کرد : در حال حاضر توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی ، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بینالمللی از اولویت بالایی برخوردار است . هماکنون طول شبکه ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر ، طول پروژههای در دست ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است .
سرپرست شرکت ساخت و توسعه با اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری و ۱۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت تاکید کرد : با توجه به ظرفیتهای تخصصی و فنی در ایران ، امکان بهرهمندی از تجارب و دانش شرکتهای راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راهآهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایهگذاران خارجی وجود دارد .
معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها نیز در این جلسه با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور اظهار کرد : در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی به ویژه خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی اصلی و یک هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت و توسعه است .
عباس خطیبی ، تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژههای ریلی را یکی از اصلیترین دغدغههای این حوزه دانست و افزود : با توجه به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تامین مالی مورد نیاز قادر هستیم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط موجود را به ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا دهیم و در این مسیر از شرکتهای سرمایهگذار در این حوزه استقبال میکنیم .
وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور خبر داد و گفت : با این هدف مطالعات گستردهای در سالهای گذشته بر روی این مقوله در ایران صورت گرفته است و از میان واریانتهای موجود کریدور ریلی هراز به طول ۱۵۵ کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است .
معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها ساخت راهآهن تهران - لاریجان - آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوههای البرز اعلام کرد و افزود : این مسیر نیاز به ساخت ۱۱۸ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل خاص دارد که بر اساس مطالعات اولیه اعتبار مورد نیاز به روز آن حدود ۳۰۰ همت برآورد میشود .
یوسف نوری ، استاندار مازندران نیز در این دیدار ساخت راهآهن تهران - لاریجان - آمل را موجب افزایش کیفیت زندگی مردم اعلام کرد و گفت : استفاده از خطوط ریلی موجب کاهش آلودگیهای زیست محیطی ، افزایش ایمنی سفر ، رونق گردشگری در استانهای شمالی و توسعه اقتصادی در این مناطق میشود .
وی از حضور سرمایهگذاران چینی در ساخت این مسیر ریلی استقبال کرد و گفت : در صورت توافق امیدواریم هرچه سریعتر کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی به منظور بررسی جوانب مختلف این مشارکت به منظور ارایه پیشنهادهای تامین مالی پروژه تشکیل شود .
در پایان مقرر شد که به منظور تنظیم تفاهمنامه اولیه شرکت CREC مدل مالی سرمایهگذاری در این پروژه را به صورت رسمی به شرکت ساخت و توسعه ارائه دهد .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم