راهآهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است
علاوه بر توانایی راهآهن برای جابجایی بارهای متنوع و انبوه در مسیرهای طولانی به نقاط مختلف و جابجایی مسافر با اسایش و رفاه ، بارزترین مشخصه حملونقل ریلی ، ایمنی است که باید همواره این مزیت حفظ و ارتقا یابد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مسافری راه آهن در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن زاگرس ، با بیان اینکه راهآهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است ، گفت : چشم انداز اصلی راه آهن ، حملونقل بهرهور ، ایمن و رقابت پذیر و با کیفیت مناسب به صاحبان بار و مسافران است .
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن زاگرس با حضور معاون مسافری راه آهن ، کارکنان این اداره کل و مقامات استانی و شهری در راه آهن زاگرس برگزار و از تلاش ها و زحمات حسن زیودار مدیر کل سابق اداره کل راه آهن زاگرس قدردانی و فخرالدین پیروزفر به عنوان مدیرکل جدید راه آهن زاگرس معرفی شد.
میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه آهن در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راهآهن و نیز شهدای گرانقدر شهر اندیمشک ، علت عقب ماندگی راهآهن را با وجود اقدامات بزرگ انجام گرفته ، عدم تامین منابع مالی کافی و عدم امکان جذب مناسب سرمایهگذاران داخلی و خارجی دانست و گفت : چنین مشکلات و غفلت هایی توسعه راه آهن را دچار محدودیت کرده است .
معاون مسافری راه آهن افزود : راهآهن همواره بهدنبال حملونقلی بهرهور ، ایمن و رقابت پذیر و باکیفیت در قالب ارائه خدمات به صاحبان بار و مسافران است .
موسوی با بیان اینکه راهآهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است ، گفت : علاوه بر توانایی راهآهن برای جابجایی بارهای متنوع و انبوه در مسیرهای طولانی به نقاط مختلف و جابجایی مسافر با اسایش و رفاه ، بارزترین مشخصه حملونقل ریلی ، ایمنی است که باید همواره این مزیت حفظ و ارتقا یابد .
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمندسازی سیستمهای راهآهن اشاره و بر حذف فرایندهای زائد در اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت : باید تلاش کنیم با فراهم کردن زیرساختهای مناسب در حملونقل بار و تامین لکوموتیو و واگن مسافری، نسبت به جذب سرمایهگذار عملکرد بهتری داشته باشیم .
موسوی با اشاره به اینکه؛ افزایش سهم حملونقل ریلی یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری ، دولت و مجلس است ، گفت : در برنامه هفتم ، راهآهن مکلف شده است که سهم خود را از حملونقل بار کشور به ۳۰ درصد برساند که البته رسیدن به این هدف دارای الزاماتی است که باید از سوی دولت و مجلس محقق شود .
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمات مسافری از دیگر موارد ضروری راهآهن است ، افزود : در همین راستا در چند سال گذشته با رتبه بندی قطارها ، ۸۰۰ واگن مسافری بالای ۴۵ سالِ فرسوده و بدون تهویه از مدار سیر خارج شدند و همچنین با ورود ناوگانهای نو به شبکه و نیز بازسازیهای انجام شده ، خوشبختانه کیفیت به حد مطلوبی رسیده است . در برخی شهرستانها نیز از جمله مسیر اندیمشک به دورود ، قطارریل باس را که بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت دارند ، به جای سازمان سالن صندل تخصیص دادهایم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت بلیت قطارهای حومهای اشاره کرد و گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه ای در کشور از گذشته تا کنون خیلی پایین بوده و همینطور هم باقی مانده است و این در حالیست که قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومهای تنها ۳ درصد هزینه تمام شده شرکتهای مسافری است. که باید تدبیری اندیشیده شود .
موسوی در پایان به مواردی همچون ؛ افزایش رفاه زندگی کارکنان راه آهن، توسعه ارتباط با مشتریان ، کاهش تصدی گری ، توجه به توسعه مشارکت بخش خصوصی ، اتصال کارخانجات صنعتی و معدنی به خطوط ریلی و ایجاد قطار کامل و قطار باری برنامهای ، به عنوان برنامه های اراه آهن اشاره کرد .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم