در حال بارگذاری ...
  • توسعه عملیات بندری در چابهار با جابجایی ۶۰ هزار TEU کانتینر

    همزمان با حمل‌و‌نقل میلیون‌ها تُن کالای صادراتی و وارداتی در بنادر و مشارکت در ترانزیت انواع کالا در مسیر کریدورها ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران و بندر چابهار نقشی محوری ، مهم و منحصر به‌فرد ایفا کرده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : تا پیش از حضور گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار تنها ۶ هزار TEU کانتینر جابه‌جا شده بود که هم اکنون به ۶۰ هزار TEU رسیده و تا پایان سال رکورد جابه‌جایی ۱۰۰ هزار TEU را خواهیم شکست .

    امیر بیات در همایش «توسعه دریامحور» که به مناسبت یکمین سال ابلاغ این راهبرد از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد ، با بیان اینکه توسعه و نوسازی ناوگان ملی دریایی کشور یکی از ملزومات جدی و مهم برای تحقق ابلاغیه رهبری است ، خاطرنشان کرد : بر‌اساس بند دوم مصوبه سال گذشته شورای عالی صنایع دریایی ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش می‌بایست ظرف مدت ده سال سن ناوگان خود را به ده سال برسانند .

    وی با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه نیازمند تأمین مالی و سرمایه‌گذاری است، ادامه داد : بر اساس برآورد‌های صورت گرفته ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، برای نوسازی ناوگان خود به سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا سن ناوگان را از ۱۹ سال فعلی طی مدت یک دهه به ۱۰ سال کاهش دهد .

    وی با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صرف نظر از مسائل یاد شده در راستای ایفای نقش خود در اجرای سیاست‌های توسعه دریا محور پیشگام بوده است ، تصریح کرد : همزمان با حمل‌و‌نقل میلیون‌ها تُن کالای صادراتی و وارداتی در بنادر و مشارکت در ترانزیت انواع کالا در مسیر کریدورها ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران و بندر چابهار نقشی محوری ، مهم و منحصر به‌فرد ایفا کرده است .

    معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود : زمانی‌ که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وارد بندر چابهار شد ، عملیات کانتینری در این بندر تنها بالغ بر ۶ هزار TEU بود که به همت کارکنان خدوم گروه کشتیرانی در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۶۰ هزار TEU جهش کرد و امسال نیز به رکورد بی‌نظیر ۱۰۰ هزار TEU افزایش خواهد یافت .

    وی در این خصوص ادامه داد : هم اکنون کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیمای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار پهلو می‌گیرند و از این بندر به صورت هاب بنادر دیگر کشور و منطقه استفاده می‌شود .

    این مقام مسئول در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، لازمه اجرایی شدن کامل ابلاغیه توسعه دریا محور را همت همه دستگاه‌های مربوط دانست و گفت : اجرای این ابلاغیه در سطح ریاست محترم جمهور و با پشتیبانی و نظارت ایشان یا معاون اول محترم رئیس‌جمهور میسر می‌شود چرا‌ که یک امر ملی و راهبردی است .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    امید است با پیگیری‌های مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های مرتبط ، بتوانیم ازظرفیت‌‎های بندر چابهار و پسکرانه آن برای توسعه پایدار سیستان و بلوچستان بهره‌ ببریم .

    |

    علیرغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها وضعیت کشتیرانی مطلوب است ؛ هر چند طی سال جاری میلادی نیز شاهد کاهش ۴۵ تا ۵۵ درصدی نرخ کرایه حمل نسبت به سال ۲۰۲۴ در صنعت کشتیرانی جهانی بوده‌ایم . در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۴ دهم درصدی حمل کانتینر با جابه‌جایی بیش از ۸۶۰ هزار TEU کانتینر ...

    |

    آنچه که در سال‌های گذشته بندر چابهار را از لیست بنادر اصلی کشور خارج کرده بود ، این بود که عملاً شرکت‌های کشتیرانی ، حتی ایرانی خط مستقیم به بندر چابهار نداشتند ، اما از سال گذشته ظاهراً شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی خطوط مستقیم دارد و به صورت مستقیم به این بندر بار می‌آورند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سند جامع پدافند غیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از سازمان پدافند غیرعامل ، در جلسه شورای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک مقام ارشد حوزه حمل‌ونقل دریایی روسیه اعلام کرد که حمل‌ونقل تجاری در دو مسیر راهبردی روسیه – ایران – هند و روسیه ...

    |

    نظرات کاربران