در حال بارگذاری ...
  • مرکز مدیریت پروژه‌های صنایع هوایی ایران تاسیس می‌شود

    ایجاد مدیریت پروژه‌های صنایع هوایی ایران با مدل مپنا به منظور تاب آوری ناوگان هوایی و احیای ناوگان زمین‌گیر ، با سهام داری مشترک بخش خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد و این امر می‌تواند راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای صنعت هوانوردی باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در اولین جلسه هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی از تاسیس مرکز مدیریت پروژه‌های صنایع هوایی ایران به منظور تاب آوری ناوگان هوایی و احیای ناوگان زمین‌گیر در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

    حسین پورفرزانه در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی ، از تلاش ایشان در سرپا نگه‌داشتن صنعت حمل‌ونقل هوایی به ویژه در شرایط تحریم، تقدیر کرد و گفت : در طول سالیان گذشته شرکت‌های هواپیمایی ، مبتنی بر داشته‌ها و با راهکارهای خود به حل مسائل و مشکلات این صنعت پرداخته‌اند اما به طور حتم این گونه جزیره‌ای حل کردن مشکلات متحمل هزینه‌های هنگفتی است .

    وی با بیان اینکه در نظر داریم ، ریل قانون گذاری در صنعت هوانوردی ، در مسیر خودش قرار گیرد ، تصریح کرد : تحقق این امر نیازمند همکاری و هم فکری و دریافت نقطه نظر تمامی دست اندرکاران صنعت است تا بتوانیم بیش از گذشته به چگونگی کاهش و یا رفع موانع اقدام کنیم .

    پورفرزانه با بیان این مطلب که این اقدام، منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران در تاسیس ایرلاین‌ها و ورود هواپیماهای بیشتر به کشور خواهد شد ، خاطرنشان کرد : با بسیج عمومی در حوزه بومی سازی قطعات و موتور هواپیما و حمایت از صنعتگران داخلی وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی را بهبود خواهیم داد .

    سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه متولی هواپیماسازی در کشور نداریم ، افزود : ایجاد مدیریت پروژه‌های صنایع هوایی ایران با مدل "مپنا" به منظور تاب آوری ناوگان هوایی و احیای ناوگان زمین‌گیر ، با سهام داری مشترک بخش خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد و این امر می‌تواند راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای صنعت هوانوردی باشد .

    وی با بیان این مطلب که بزرگترین ضربه به شرکت‌های هواپیمایی ، طولانی بودن زمان تعمیرات و نگهداری موتور و قطعات است ، افزود : ایجاد مدیریت مذکور می تواند پاسخگوی نیازهای صنعت باشد و صنعت هوایی نیز پشتوانه تکنولوژی خوبی در داخل کشور احساس خواهد کرد .

    پورفرزانه تصریح کرد : در این صورت شرکت هواپیمایی که نیازمند تامین و یا تعمیر قطعه و موتور هستند با اطمینان بیشتر می توانند به ارائه خدمات با کیفیت تر به مسافران بپردازند و مدیریت پروژه‌های صنایع هوایی ایران پاسخگوی نیازهای شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود . وزارت راه و شهرسازی سهام‌دار این مرکز بوده و شرکت‌های خصوصی به عنوان شرکای استراتژیک تجاری وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهند کرد و در این زمینه منتظر دریافت نقطه نظر بهره برداران و متخصصان این صنعت هستیم . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نحوه تأسیس ، فعالیت ، اداره و نظارت بر شرکت های هواپیمایی و موضوع واگذاری مدیریت بهره‌برداری فرودگاه های کشور در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به شرکت های هواپیمایی و عوامل فروش بلیت آنها در خصوص سوء استفاده از شرایط ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسین خانلری با تصویب اعضای هیات دولت به عنوان مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) منصوب شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ترافیک هوایی در سطح جهانی ، فراتر از سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رشد می‌کند و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسین پورفرزانه در اولین نشست خبری با خبرنگاران در ابتدا ، باور خود در خصوص نقش رسانه ها در اصلاح و تقویت سیستم را اینگونه ...

    |

    نظرات کاربران