در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر اقتصاد گرجستان بر افزایش رقابت پذیری در راهگذر ترانس خزر

    نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، لوان داویتاشویلی ، وزیر اقتصاد گرجستان ، در پارلمان گرجستان عنوان کرد : رقابت پذیری کریدور میانی و تعداد محموله‌های بین المللی از طریق این مسیر ، به طور قابل توجهی افزایش یافته است .

    داویتاشویلی در گزارش خود خاطرنشان کرد : میانگین رشد محموله‌های بین‌المللی توسط شعب حمل‌ونقل طی سه سال گذشته ۱۱ درصد بوده است .

    مهم است که نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    داویتاشویلی خاطرنشان کرد که دفتر وی به کار خود برای ادغام زیرساخت های داخلی در سیستم های حمل و نقل بین المللی و تعمیق همکاری‌های منطقه ای برای افزایش رقابت پذیری کریدور میانی ادامه خواهد داد .

    وی افزود : این وزارتخانه و کشورهای همکار ، برنامه ریزی کرده اند تا قطعات کریدور عبوری از گرجستان را از طریق تشکیل یک پلتفرم لجستیک ، دیجیتالی کنند که به گفته وی ، با این اقدام ، کارایی حمل و نقل کالا در گرجستان افزایش می یابد و پایداری آن تضمین می‌شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیشنهاد فعال‌سازی شاخه جنوبی کمربند و جاده در هفتمین فورم حمل‌ونقل و لجستیک راه ابریشم جدید در حالی از سوی مدیرعامل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در ۸ آگوست در چارچوب یک میانجیگری برای ایجاد توافق صلح بین ارمنستان و آذربایجان توانست ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تخصصی با عنوان "کریدور زنگزور : از ایده تا واقعیت" به میزبانی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار گردید ...

    |

    تهران بارها و رسما با افتتاح «کریدور زنگزور» و هرگونه نقض حاکمیت ارمنستان مخالفت کرده بود . ایران این مسیر را تهدیدی برای منافع امنیت ملی خود می‌داند ، زیرا منجر به افزایش حضور ترکیه در منطقه ، ایجاد پایگاه نظامی ناتو و مسدود شدن مسیرهای تجاری ایران به روسیه و اروپا شده و در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمل و نقل کانتینری از طریق خط آهن چین و اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۵ با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است .

    |

    نظرات کاربران