در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر اقتصاد گرجستان بر افزایش رقابت پذیری در راهگذر ترانس خزر

    نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، لوان داویتاشویلی ، وزیر اقتصاد گرجستان ، در پارلمان گرجستان عنوان کرد : رقابت پذیری کریدور میانی و تعداد محموله‌های بین المللی از طریق این مسیر ، به طور قابل توجهی افزایش یافته است .

    داویتاشویلی در گزارش خود خاطرنشان کرد : میانگین رشد محموله‌های بین‌المللی توسط شعب حمل‌ونقل طی سه سال گذشته ۱۱ درصد بوده است .

    مهم است که نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    داویتاشویلی خاطرنشان کرد که دفتر وی به کار خود برای ادغام زیرساخت های داخلی در سیستم های حمل و نقل بین المللی و تعمیق همکاری‌های منطقه ای برای افزایش رقابت پذیری کریدور میانی ادامه خواهد داد .

    وی افزود : این وزارتخانه و کشورهای همکار ، برنامه ریزی کرده اند تا قطعات کریدور عبوری از گرجستان را از طریق تشکیل یک پلتفرم لجستیک ، دیجیتالی کنند که به گفته وی ، با این اقدام ، کارایی حمل و نقل کالا در گرجستان افزایش می یابد و پایداری آن تضمین می‌شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    کریدور میانی یک مسیر چندوجهی است که از طریق همکاری چندجانبه بین آذربایجان ، گرجستان ، قزاقستان و ترکیه در سال ۲۰۱۳ برای بهبود ارتباطات و تجارت شرق و غرب از طریق اوراسیا آغاز شد . این مسیر از آسیای جنوب شرقی و چین شروع می شود و از آسیای مرکزی ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود ، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی کریدور میانی دارد . اتصال به ...

    |

    هر دو شرکت همچنین قصد خود را برای توسعه نسل بعدی سیستم بین‌وجهی ترانس دریای خزر از طریق کشتی‌های پرظرفیت و زیرساخت پایانه مربوطه تأیید کردند که زمان ترانزیت صادرکنندگان قزاق و همه سهامداران کریدور میانی را به‌طور چشمگیری کوتاه می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بررسی تغییرات ژئوپلیتیکی کریدورهای حمل‌ونقلی و تاکید بر اینکه کریدور میانی موسوم به «مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ...

    |

    کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی ، مسیر تجاری سریع‌تر و اقتصادی‌تری را ارائه می‌کند و مسیر را تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند . این مسیر با حدود ۴۲۵۰ کیلومتر راه آهن و ۵۰۰ کیلومتر راه دریایی ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان ، ...

    |

    نظرات کاربران