بزرگراه زابل - زاهدان تا ۲ ماه دیگر افتتاح میشود
در سه سال گذشته ، سیستان و بلوچستان با تکیه بر این باور از نظر زیرساخت پروژههای جادهای پیشرفتهای مهمی داشته است و سهم استان از منابع مالی برای احداث جادههای دوبانده از یک درصد در سال ۱۳۹۹ به ۹ تا ۱۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است . این افزایش سهم ، زمینهساز بهبود شاخص برخورداری استان از جادههای دوبانده بوده و این شاخص را از ۱۰ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۲۳ درصد رسانده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح بزرگراه زابل - زاهدان تا ۲ ماه دیگر خبر داد .
عطاءاله اکبری با اشاره به پیشرفتهای قابلتوجه در توسعه جادههای دوبانده در این استان گفت : سیستان و بلوچستان با داشتن حدود ۱۱ درصد از وسعت کشور ، سالها از بهرهمندی از جادههای دوبانده بینصیب بود ؛ چرا که تراکم جمعیت در این استان کمتر از حدی بود که توجیه اقتصادی برای احداث جادههای دوبانده وجود داشته باشد . جمعیت تنها عامل تعیینکننده در ساخت جادههای دوبانده نیست ، بلکه عوامل دیگری مانند پدافند غیرعامل ، مسائل اقتصادی ، افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث جادهای نیز در این زمینه اهمیت دارند .
وی تأکید کرد : در سه سال گذشته ، سیستان و بلوچستان با تکیه بر این باور از نظر زیرساخت پروژههای جادهای پیشرفتهای مهمی داشته است و سهم استان از منابع مالی برای احداث جادههای دوبانده از یک درصد در سال ۱۳۹۹ به ۹ تا ۱۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است . این افزایش سهم ، زمینهساز بهبود شاخص برخورداری استان از جادههای دوبانده بوده و این شاخص را از ۱۰ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۲۳ درصد رسانده است .
وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آتی ، سیستان و بلوچستان بتواند به سطح میانگین کشور دست یابد .
اکبری با اشاره به رشد قابلتوجه ساخت جادههای دوبانده و بزرگراه در استان گفت : احداث جاده دوبانده و بزرگراه در سیستان و بلوچستان که پیش از این سالانه به ۷ کیلومتر میرسید ، اکنون به ۷۰ تا ۷۵ کیلومتر در سال افزایش یافته است . با برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از منابع جدید ، هدفگذاری شده که در سه تا چهار سال آینده ، توسعه شبکه داخلی استان و نیز اتصال به استانهای همجوار مانند خراسان جنوبی و کرمان محقق شود . در حال حاضر ، تنها ۶۰ کیلومتر از مسیر تا خراسان جنوبی و ۸۰ کیلومتر تا کرمان باقیمانده که پس از تکمیل ، مسیرها بهطور کامل دوبانده خواهد بود .
اکبری افزود : این زیرساختها نه تنها از تلفات جادهای میکاهد ، بلکه رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و میتواند نقشی اساسی در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان داشته باشد .
وی ادامه داد : یکی از اهداف اصلی این پروژهها ، کاهش فاصله اقتصادی و اجتماعی سیستان و بلوچستان با استانهای همجوار است؛ چراکه این امر میتواند به بهبود امنیت استان و کشور کمک کند . از این رو با استفاده از منابع دریافتی از سازمان برنامه و بودجه ، سال گذشته توانستیم اولین شهر استان را به مرکز استان متصل کنیم و بهزودی تا دو ماه دیگر ، بزرگراه زابل به زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید که این دستاوردی قابل توجه برای استان است .
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد : مردم استان نیز بهطور ملموس این پیشرفتها و جنبوجوش در حوزه راهسازی را حس میکنند و این اقدامات به طور مستقیم بر زندگی و رفاه مردم استان تأثیرگذار خواهد بود .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم