در حال بارگذاری ...

بانک مرکزی در رفع مشکلات ناترازی ارزی ورود جدی داشته باشد

واحدهای تولیدی قیر کشور مطالباتی را از دولت داشتند که یکی از آن موارد ، بحث ۱۰۰۰ میلیارد تومان‌ مطالباتی بود که با تاسیس این انجمن پیگیری و پرداخت شد . یکی از مشکلات کنونی انجمن ، ناترازی ارزی است که طی تعاملات صورت گرفته با بانک مرکزی مقرر شده این مشکل برطرف شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس انجمن قیر ایران در پنل پیاده‌سازی سامانه هوشمند حمل قیر با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری انجمن اظهار داشت : از ۱۳۹۵ نیاز به شکل‌گیری مجموعه‌ای برای پیگیری مطالبات صنفی این قشر احساس شد که با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱۳۹۸ مجوز تأسیس انجمن قیر ایران از وزارت کشور اخذ شد و در حال حاضر ۷۵ تولیدکننده قیر کشور اعم از صادراتی و داخلی عضو آن هستند .

داود محمدی با اشاره به مزیت‌های صادرات قیر تصریح کرد : با وجود چالش‌ها و مشکلات بسیاری که کشور با آن درگیر است خوشبختانه واحدهای تولیدکننده قیر سالانه ۲ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارند .

رئیس انجمن قیر ایران با اشاره به کاربرد قیر در صنایع مختلف گفت : بیشترین کاربرد قیر برای پروژه‌های راهسازی است و بخشی کمی هم در حوزه تولید ایزوگام کاربر دارد .

محمدی سپس با اشاره به مشکلات انجمن صنفی قیر ایران بیان کرد : واحدهای تولیدی قیر کشور مطالباتی را از دولت داشتند که یکی از آن موارد ، بحث ۱۰۰۰ میلیارد تومان‌ مطالباتی بود که با تاسیس این انجمن پیگیری و پرداخت شد . یکی از مشکلات کنونی انجمن ، ناترازی ارزی است که طی تعاملات صورت گرفته با بانک مرکزی مقرر شده این مشکل برطرف شود .

رئیس انجمن قیر ایران با اشاره به شرایط تولید قیر کشور گفت : پیش از سال ۹۰ قیر در کشور به صورت سنتی تولید و حمل می‌شد که مشکلات بسیاری مانند موضوع گرمایش و افت کیفیت قیر را داشتیم ، اما پس از سال ۹۰ و با اجرای قوانین الزام‌آور مرکز تحقیقات به شرکت‌ها مبنی بر استفاده از ناوگان دوجداره ، این نشکل برطرف شد ودر حال حاضر بالغ بر ۴ هزار دستگاه تانکر دوجداره در کشور وجود دارد .

محمدی در ادامه با اشاره به سامانه پایش هوشمند قیر بیان کرد : با حمایت مدیریت مرکز تحقیقات از سال ۱۴۰۳ هر تولیدی موظف است تانکرهای حمل قیر خود را به شیت‌های آزمایشگاهی مجهز و سپس قیر را به کارخانه آسفالت ارسال کنند .

وی در پایان با اشاره به چشم ‌انداز شانزدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌الات خاطرنشان کرد : نسبت به ۱۶ سال پیش حضور واحدهای قیرساز ۳ برابر در نمایشگاه شده است که جای بسیار خوشحالی دارد که با وجود چالش‌ها و مشکلات بسیار هر زمان نیاز به قیر بوده همکاری لازم را با وزارت راه، مسکن و شهرسازی داشته‌اند .

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در حکمی ناهید فردوسی را به عنوان مدیرکل ریاست ، ارتباطات و اطلاع‌رسانی این مرکز ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : ساخت هر یک کیلومتر راه اصلی نیمه‌ کوهستانی در این ...

|

تخصیص منابع به روستاها و استان‌ها بر اساس سه شاخص تعداد روستاهای بالای ۲۵ خانوار ، جمعیت روستاها و شاخص محرومیت یا بهره‌مندی از طرح هادی صورت می‌گیرد و در سطح استان‌ها همین شاخص‌ها برای شهرستان‌ها لحاظ می‌شود .

|

در حالی که قیر به‌عنوان محصول نهایی شناخته می‌شود ، در طبقه‌بندی‌های رسمی در رده مواد خام قرار گرفته و همین موضوع موجب تأخیر چندساله در بازگشت مالیات ارزش افزوده شده است . در صورت رفع این مشکل ، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تسهیل خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از بهسازی و یکپارچه‌سازی شبکه معابر تهران و شهرهای اقماری ...

|

نظرات کاربران