سیاست شرکت ساخت ، حمایت از بخش خصوصی است
در بحث نوسازی ماشینآلات نیز گامهای خوبی برداشته شد که در مشخصات آسفالت قابل مشاهده است ، اما همچنان نیازمند نوسازی ماشینآلات هستیم که در برخی موارد نیازمند استفاده از پتانسیل خارجی هستیم که در این زمینه چالشهای فراوانی وجود دارد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشینآلات ، با بیان اینکه ۹۰ درصد بار و مسافر کشور بر روی جاده است اظهار داشت : این موضوع نشان از ارزش و اهمیت طول راهها هم به جهت ایمنی مردم و هم به لحاظ کیفیت و هزینههای راههاست .
وی بیان کرد : در حال حاضر نوسانانات قیمت جهانی نفت ، قیر در کنار تنگناهای اقتصادی و تحریم که کشور با آن درگیر است ، ارزش قیر را دوچندان ساخته است . قاعدتا در ارزشبخشی به قیر ناگزیر به دفاع از ارتقا کیفیت آسفالت و بهرهگیری از فناوریهای نوین هستیم که خوشبختانه در یالهای گذشته شاهد افزایش کیفیت و طول عمر آسفالتها هستیم .
کدخدازاده با بیان اینکه شرکت ساخت متولی ساخت شریانهای اصلی و بزرگراههاست تصریح کرد : در سال ۱۴۰۲ ، ۳ هزار میلیارد تومان معادل ۴۳۰ هزار تن قیر در اختیار شرکت ساخت قرار گرفت که با ابن حجم از قیر سعی شد ارتقا کیفیت در اولویت قرار گیرد است که نخستین قدم کالیبره کردن کارخانجات بود .
وی همچنین افزود : در بحث نوسازی ماشینآلات نیز گامهای خوبی برداشته شد که در مشخصات آسفالت قابل مشاهده است ، اما همچنان نیازمند نوسازی ماشینآلات هستیم که در برخی موارد نیازمند استفاده از پتانسیل خارجی هستیم که در این زمینه چالشهای فراوانی وجود دارد .
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شکست تابوی بهرهگیری از فناوریهای نوین بیان کرد : استفاده از فناوریهای نوین گام دیگر شرکت ساخت با هماهنگی و نظارت مرکز تحقیقات است که هر چند با مشکلات بسیاری همراه بود ، اما خوشبختانه دستاوردهای خوبی در مذاکرات با شرکتهای دانشبنیان صورت گرفت و امروز استفاده از آسفالت پلیمری و گوگردی و قیرهای اصلاح شده در اولویت راه سازی به ویژه در ساخت راههای جنوب کشور قرار گرفته که امید است با بازخوردهای مناسب بتوان در سایر بخشهای کشور نیز استفاده شود چرا که محیط امنتری را ایجاد خواهد کرد .
کدخدازاده در پایان با اشاره به حمایت شرکت ساخت از بخش خصوصی خاطرنشان کرد : در حال حاضر حدود ۶۰ درصد قیرهای کشور توسط بخش خصوصی تولید میشود که در بازدید از کارخانههای آنها ، گواهی کیفیت نیز به آنها داده شده است ، این موضوع با توجه به ایجاد شرایط رقابتی در کشور ، کیفیت قیر را نیز افزایش میدهد .