در حال بارگذاری ...

تربیت کنترلرهای ترافیک هوایی سرمایه‌گذاری الزام‌آور صنعت هوانوردی است

در این صنعت حفظ و تربیت منابع انسانی مدیریت ترافیک هوایی فقط شعار ما نیست ، بلکه نقشه راهی برای آینده نگری در بخش مدیریت ترافیک هوایی است و اکنون بیشتر هر زمان دیگری تصمیم گیرندگان در سیستم هوانوردی باید به تربیت نیروی انسانی متخصص و کنترلرهای ترافیک هوایی اهتمام داشته باشند تا با برنامه‌ریزی موثر با تربیت نیروی انسانی کارآمد ، ایمنی آسمان‌ها و باندهای فرودگاه‌ها بیش از پیش تضمین شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران گفت : تربیت کنترلرهای ترافیک هوایی کارآمد و متخصص به عنوان یک سرمایه گذاری الزام‌آور در توسعه صنعت هوانوردی کشور است .

محمدرضا یاوری در مراسم ۲۹ مهرماه روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی افزود : امروز مصادف با روز جهانی کنترل ترافیک هوایی است و فدراسیون بین المللی جوامع تعیین کنترل ترافیک هوایی به عنوان بزرگترین نهاد حرفه‌ای بین المللی نماینده کنترل‌های ترافیک هوایی در سراسر جهان است .

وی افزود : این فدراسیون تاکید دارد که خدمات استثنایی همه کنترلرهای جهان تحت شرایط چالش برانگیزی ارائه می‌شود و تمام تلاش های این متخصصان در جهان جای قدردانی و تقدیر دارد . پس از پاندومی جهانی کوید ۱۹ خوشبختانه ترافیک هوایی به حالت عادی بازگشت ؛ به طوری که روند بهبودی آن فراتر از انتظارات بود . با این حال ، ترافیک هوایی سریع در جهان باعث بروز تاخیراتی در سیستم‌های مختلف شد .

یاوری ادامه داد : کمبود جهانی منابع انسانی در واحدهای مختلف کنترل ترافیک هوایی مهم ترین چالش این عرصه اشت و با وجود این کمبود ، نیروی انسانی و کنترلرها به انجام اضافه کاری بیش از حد خود روی آورده‌اند و این عامل مهمی در خستگی بیشتر آنها در انجام وظایف حساس آنان است . متخصصان متعهد در مرکز کنترل فضای کشور همچنان ایمنی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند و هر روز کنترلرهای ترافیک هوایی با تعهدی استوار جویای ایمنی و تضمین ایمنی پروازها در آسمان کشور هستند .

وی افزود : انسان همچنان در در قلب هوانوردی جهان قرار دارد و کنترل‌های ترافیک هوایی مهمترین مولفه انجام ایمن سیستم های مدیریت ترافیک هوایی هستند و تربیت آنها هرگز نباید به عنوان هزینه محسوب شود ، بلکه باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری حیاتی در صنعت هوانوردی کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد . اگر بخواهیم مدیریت ترافیک هوایی در دراز مدت پایدار بماند ، سرمایه‌گذاری در این عرصه نباید به عنوان یک امر تجملی محسوب شود ، بلکه باید همواره این مساله مهم به عنوان یک التزام تلقی شود .

یاوری خاطرنشان کرد : در این صنعت حفظ و تربیت منابع انسانی مدیریت ترافیک هوایی فقط شعار ما نیست ، بلکه نقشه راهی برای آینده نگری در بخش مدیریت ترافیک هوایی است و اکنون بیشتر هر زمان دیگری تصمیم گیرندگان در سیستم هوانوردی باید به تربیت نیروی انسانی متخصص و کنترلرهای ترافیک هوایی اهتمام داشته باشند تا با برنامه‌ریزی موثر با تربیت نیروی انسانی کارآمد ، ایمنی آسمان‌ها و باندهای فرودگاه‌ها بیش از پیش تضمین شود .




مطالب مرتبط

کنترلرهای ترافیک هوایی که تقریبا همه جامعه به عنوان همکاران مراقبت پرواز از آنها نام می‌برند و یاد می‌کنند ، برای رسیدن به چنین تخصصی؛ راه طولانی و دشوار را طی می‌کنند و من یقین دارم که این حرفه حساس را نه‌تنها با علم و دانش خویش ، بلکه با عشق به حرفه و بالاتر از آن ، عشق به ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ترافیک هوایی در سطح جهانی ، فراتر از سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رشد می‌کند و ...

|

پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر با مشکل تامین دارو و نقل و انتقالات دارو به کشور مواجه شدیم بنابراین تحریم ایران ایر و صنعت هوانوردی تحریم مردم و تحریم بیماران ایرانی است و در واقع تحریم کنندگان متوجه موضوعات حقوق بشری نیستند . پس از تحریم ایران ایر به صورت رسمی ...

|

این دستاورد ، پس از انجام تست‌های پروازی موفق ، در فرودگاه مهرآباد ، به ناوگان قشم‌ایر تحویل شد . این هواپیما اکنون آماده انجام پروازهای برنامه‌ای شرکت از فرودگاه امام خمینی (ره) است .

|

اقتصاد صنعت هوایی مهمتر از موضوع تحریم قطعه یا هواپیما است و آسیب اصلی به اقتصاد این صنعت وارد شده است . تحریم‌ها سبب پیر شدن صنعت هوایی کشور شده و اکنون متوسط عمر ناوگان هوایی کشور بیش از ۲۷ سال است .

|

نظرات کاربران