در حال بارگذاری ...
  • راه برون رفت از وضعیت فعلی صنعت ریلی ، بازنگری در فرآیندها و نگرش جدید به این بخش است

    لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم زیرا راه برون رفت از وضعیت فعلی راه آهن ، بازنگری در فرآیندها و نگرش جدید به این صنعت است . گروه صنایع ریلی فعال شود تا بتوانیم با استفاده از توان داخل ، بخشی نیازهای راه آهن را رفع کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم و راه برون رفت از وضعیت فعلی ، بازنگری در فرآیندها است .

    جبارعلی ذاکری ، با اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران ، در ساختمان شهدای راه آهن دیدار و گفتگو کرد . سلسله نشست هایی با فعالان بخش های مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری است تا با همفکری با آنها رویکردهای جدیدی در حوزه های مختلف راه آهن از جمله زیرساخت و ناوگان ، تبیین کنیم .

    وی خاطر نشان کرد : برای اینکه صنایع مرتبط با بخش ریلی را به گردش در بیاوریم باید جایگاه راه آهن را ارتقا دهیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی از فرآیندهای توسعه ناوگان ، نیاز به اصلاح دارد ، افزود : باید طرحی نو دراندازیم و چشم انداز و ویترین مناسبی برای راه آهن داشته باشیم تا عملکرد خوبی از راه آهن به مردم نشان داده شود .

    وی تصریح کرد : ضرورت دارد که در بخش مسافری ، خدمات با کیفیت بالا ، مستمر و منظم به مردم عزیز ارائه کنیم .

    مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه نرخ گذاری بلیت قطارها باید متعادل شود گفت : لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم زیرا راه برون رفت از وضعیت فعلی راه آهن ، بازنگری در فرآیندها و نگرش جدید به این صنعت است . گروه صنایع ریلی فعال شود تا بتوانیم با استفاده از توان داخل ، بخشی نیازهای راه آهن را رفع کنیم .

    اعضای انجمن صنایع ریلی ایران نیز در این نشست ، با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف صنعت ریلی ، صادقانه و تمام قد در کنار راه آهن هستیم به بیان چالش های این بخش پرداختند .

    رکود خط تولید کارخانجات تولید کننده ناوگان ریلی ، جذابیت اندک سرمایه گذاری در بخش ریلی به دلیل قیمت پایین بلیت قطارها و هزینه بالای تامین و نگهداشت ناوگان ریلی ، عدم تخصیص سهمیه ارزی به بخش ریلی ، محدودیت در اجرای فرایند تامین منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ، از مواردی بود که اعضای این انجمن به آن اشاره کردند .

    اعضای این انجمن همچنین خواستار اهمیت دادن به صنایع ریلی و تولید داخل شدند .

    مدیرعامل راه آهن برای موارد مذکور، راهکارهایی  اعلام و خاطرنشان کرد : با همفکری با بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی راهبردهایی تدوین خواهد شد تا این محدودیت ها به حداقل ممکن برسد .




    مطالب مرتبط

    برای دستیابی به اهداف برنامه پنج ساله هفتم ، ۵۵۰ دستگاه لکوموتیو کم داریم هرچند برای رسیدن به افق ۳۰ درصد حمل بار کشور ، تعداد ناوگان بیشتری نیاز داریم .

    |

    پتانسیل تولید لوکوموتیو در گروه مپنا بیش از میزان سفارشاتی است که تاکنون به این شرکت ارائه شده است . به دلیل کمبود سفارشات کنونی اگر چه خطوط تولیدی واگن در این گروه تعطیل نیست . اما با راندمان پایین در حال تولید است که در صورت افزایش سفارشات میزان تولیدات این گروه در حوزه حمل و ...

    |

    رهبری تاکید بسیار زیادی بر توسعه کریدورهای ریلی دارند و ما نیز در حوزه حمل و نقل ریلی به دنبال افزایش مسیرهای ریلی و اتصال آنها به مرزها هستیم . زیرا معتقدیم مفهوم کریدور اتصال مرزی به مرز دیگر است ، همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان پیر و خسته ریلی کشور نیز در دستور کار قرار گرفته ...

    |

    بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن ، ارائه خدمت مطلوب به مردم است. در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور ، حدود ۸ درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم .

    |

    کارگروه هایی را در شرکت راه آهن فعال خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم با استفاده از خرد جمعی کارشناسان راه آهن و مپنا ، بهترین تصمیمات را بگیریم و اثر بخشی این تصمیمات را در بهبود عملکرد بخش بهره برداری راه آهن مشاهده کنیم .

    |

    نظرات کاربران