۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال تکمیل میشود
جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور ، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال جاری ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده بهرهبرداری میشود .
محمدرضا کدخدازاده پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهاربانده شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت : تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است .
وی از تکمیل ۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد : این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است .
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد : در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر ، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث میشود که این پل با توجه به محدودیتهای عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث میشود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب میآید .
کدخدا زاده اعلام کرد : ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود .
وی اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : تخصیص۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانکها در سال جاری نیز در حال پیگیری است .
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این محور شریانی اظهار کرد : جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور ، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد .