در حال بارگذاری ...

۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال تکمیل می‌شود

جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور ، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت :‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال جاری ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده بهره‌برداری می‌شود .

محمدرضا کدخدازاده پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهاربانده شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت :‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است .

وی از تکمیل ۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد : این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است .

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد : ‌در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر ، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث می‌شود که این پل با توجه به محدودیت‌های عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث می‌شود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب‌ می‌آید .

کدخدا زاده اعلام کرد : ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود .

وی اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : تخصیص‌۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانک‌ها در سال جاری نیز در حال پیگیری است .

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این محور شریانی اظهار کرد : جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور ، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد .




مطالب مرتبط

آزادراه شمالی کرج به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور به طول ۱۸.۶ کیلومتر است که ضمن تکمیل شبکه آزادراهی با افزایش ظرفیت کریدور غربی و ارتباط بیشتر این کریدور با کریدور شمالی موجب رفع گلوگاه ترافیکی غرب پایتخت و روان سازی عبور و مرور در محدوده شهر کرج می شود .

|

اولویت اول بخش‌های باقیمانده در استان فارس ، تملک اراضی است و تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث مسیرهای باقیمانده به ویژه شیراز تا بهبهان در اولویت دوم قرار دارد .

|

توسعه استان‌ سیستان و بلوچستان با قدمتی پنج هزار ساله و وسعت بالا از یک سو و تسهیل دسترسی سریع و ایمن به تنها بندر اقیانوسی کشور از سویی دیگر اهمیت تکمیل شبکه بزرگراهی این استان را نشان می‌دهد .

|

بهره گیری درست از ظرفیت بخش خصوصی و اثرگذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، همکاری های دقیق بین بخشی ، درک و بهره گیری درست از منابع متنوع موجود با رعایت اولویت پروژه ها که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است در اجرای برنامه مورد توجه است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی هوشنگ بازوند را به عنوان سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل منصوب کرد .

|

نظرات کاربران