در حال بارگذاری ...
  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از احداث مرتفع‌ترین پل ایران و غرب آسیا

    از بارزترین ویژگی‌های این آزادراه کاهش طول و زمان سفر ، بهبود و گسترش تراز کیفی ، روانی و ایمنی ترافیک ، کاهش مصرف حامل‌های انرژی ، کاهش زمان سفر ، افزایش میزان گردشگری و رونق کسب و کار است . 

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از از احداث مرتفع‌ترین پل اکسترادوز ایران و غرب آسیا بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزییات و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت .

    فرزانه صادق به همراه مجتبی عبدالهی استاندار البرز ، محسن صادقی مدیرکل حوزه وزارتی ، اطهره نژادی مشاور عالی وزیر ، سید کمال هادیان فر معاون حمل‌ونقل وزیر ، خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه شهرداری و شورای شهر کرج از پروژه کنارگذر شمالی کرج بازدید کر د .

    شایان ذکر است ، آزادراه کنار گذر شمالی کرج به طول ١٨/٦ کیلومتر بوده که از انتهای غربی آزادراه شهید همت - کرج آغاز و با عبور از شمال شهر کرج و از محدوده شهرستان کمالشهر به آزادراه کرج - قزوین متصل می‌شود ، این پروژه علاوه بر نقش شهری و استانی دارای نقشی فرا استانی و ملی است . 

    از بارزترین ویژگی‌های این آزادراه کاهش طول و زمان سفر ، بهبود و گسترش تراز کیفی ، روانی و ایمنی ترافیک ، کاهش مصرف حامل‌های انرژی ، کاهش زمان سفر ، افزایش میزان گردشگری و رونق کسب و کار است . 

    بهره برداری از این آزادراه تأثیر قابل توجه در کاهش حجم تردد در آزادراه تهران - کرج - قزوین به عنوان مسیر جایگزین بخش مهمی از این آزادراه خواهد داشت .

    گفتنی است ، این پروژه طبق پیمان با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری کرج و ۵۰ درصدی دولت( شرکت ساخت و توسعه) در دست ساخت قرار دارد که دارای ۲۱ دستگاه پل بزرگ و ۶۳ دستگاه آب‌رو بوده و هم اکنون از پیشرفت برنامه ای ۷۲ درصدی برخورداری است .

    یادآور می‌شود ؛ احداث پل رودخانه ای B1 به طول ۶۴۵ کیلومتر با ارتفاع ۱۳۰ متر به عنوان بلندترین پل غرب آسیا و پل B2 به طول ۳ کیلومتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .




    مطالب مرتبط

    امروز با افتخار بر روی پلی قدم می گذارم که به رغم تحریم‌های ظالمانه به دست مهندسان توانمند کشورمان با به روز ترین فناوری‌های جهان ، طراحی و در دست ساخت قرار گرفته است که باعث افتخار و سربلندی است . 

    |

    روابط دو کشور بر پایه‌های مستحکم تاریخی ، دینی و فرهنگی استوار است و الهام علی‌اف ، رئیس‌جمهور آذربایجان ، اهمیت ویژه‌ای برای توسعه روابط با ایران قائل است ، زیرا این همکاری‌ها به نفع منطقه و توسعه دو کشور خواهد بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان بر ضرورت ایجاد نقشه راه برای دستیابی به هدف ترانزیت ...

    |

    با برنامه‌ریزی دقیق ، مقرر است عملیات احداث سازه‌ها و بناهای مهم تا پایان سال جاری و مسیر مستقیم این آزادراه اوایل سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد .

    |

    در وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کنیم که هم به مردم خدمت بیشتری ارائه شود و هم باری از دوش نیروهای پلیس راه و همکاران راهداری برداشته شود .

    |

    نظرات کاربران