در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در پروژه احداث بزرگراه زابل - زهک

انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در روند تکمیل شبکه بزرگراهی استان و این طرح مهم باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تکمیل بزرگراه زابل - زهک تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت : در حال حاضر این بزرگراه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

مهدی پارسی گفت : ساخت بزرگراه در این محور با هدف تسریع در رفت و آمد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای و کمک به توسعه شمال سیستان و بلوچستان به طول ۲۱ کیلومتر آغاز شد که تاکنون ۱۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است . تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در این مسیر هزینه شده است و همچنان برای تکمیل باقیمانده آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد : انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در روند تکمیل شبکه بزرگراهی استان و این طرح مهم باشیم .

پارسی همچنین از پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت تقاطع غیر هم سطح عطاء محمد - میلک در شمال استان خبر داد و بیان کرد : این تقاطع در یکی از نقاط پرتردد در کریدور بزرگراهی جنوب به شمال واقع شده است که برای بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا ضمن کمک به توسعه استان از طریق روان شدن جابه‌جایی کالا از بندر چابهار به مرز میلک شاهد کاهش بروز تصادفات جاده‌ای نیز باشیم .




مطالب مرتبط

طول کلی محور میرجاوه - زاهدان - بم ۲۹۸ کیلومتر هست که تاکنون در این مسیر ۱۳۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان - ...

|

تاکنون برای ساخت بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای بهره‌مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

|

تکمیل این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و هم چنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد، با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار و نقدینگی ، تا بهمن ماه امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره مند می‌شوند .

|

نظرات کاربران