در حال بارگذاری ...

توسعه دریامحور نیازمند سرمایه‌گذاری و ارتباطات بین‌المللی گسترده است

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد راستاد مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی در نشست توسعه دریایی از ایده تا عمل که به همت اندیشکده پیشرفت دریایی و به میزبانی پژوهشکده مطالعات فناوری برگزار شده بود به تشریح سیاست هایی که در توسعه دریایی باید مد نظر داشت پرداخت .

شایان ذکر است کتابی نیز تحت همین عنوان توسط وی به تألیف درآمده است .

 

 

 

 

 
 
 
 
 




مطالب مرتبط

مناطق آزاد عملاً ویژگی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری را از دست دادند ؛ این مناطق باید جدا از قوانین سرزمین اصلی برای توسعه کشور نقش آفرینی می‌کردند که امروز در سایه بی توجهی به قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد ، طبق قوانین سرزمین اصلی اداره می‌شوند .

|

جمع سرمایه‌گذاری جذب شده سازمان بنادر و دریانوردی با بخش غیردولتی در سال‌های ۱۴۰۰ تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ روند صعودی داشته است ، تا جایی که این رقم در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال بود ، در سال ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال رسید و پارسال معادل ۲۶ هزار و ...

|

ایران در کنار سایر جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی با داشتن بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و نیز دارا بودن جزایر زیبا و اکوسیستم استثنایی از استعداد بالقوه ای برای گسترش گردشگری و گردشگری دریایی برخوردار است و در حال حاضر دو جزیره مهم کیش و قسم و مناطق ساحلی ، خلیج فارس و ...

|

ارتقاء رقابت‌پذیری بنادر و توسعه مناسبات تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی و رشد ترانزیت و تسهیل تجارت با همسایگان در بخش رقابت‌پذیری بنادر و همچنین ارتقاء سطح کیفی و کمی توان عملیاتی بنادر بازرگانی کشور از طریق بازطراحی فرایندها ، به‌کارگیری فن‌آوری‌های روزآمد و ایجاد و ...

|

استفاده از ظرفیت گردشگری در دریای خزر حق مسلم مردم است و گردشگری دریایی مایه آرامش است .

|

نظرات کاربران