در حال بارگذاری ...
  • توسعه دریامحور نیازمند سرمایه‌گذاری و ارتباطات بین‌المللی گسترده است

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد راستاد مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی در نشست توسعه دریایی از ایده تا عمل که به همت اندیشکده پیشرفت دریایی و به میزبانی پژوهشکده مطالعات فناوری برگزار شده بود به تشریح سیاست هایی که در توسعه دریایی باید مد نظر داشت پرداخت .

    شایان ذکر است کتابی نیز تحت همین عنوان توسط وی به تألیف درآمده است .

     

     

     

     

     
     
     
     
     




    مطالب مرتبط

    جمع سرمایه‌گذاری جذب شده سازمان بنادر و دریانوردی با بخش غیردولتی در سال‌های ۱۴۰۰ تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ روند صعودی داشته است ، تا جایی که این رقم در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال بود ، در سال ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال رسید و پارسال معادل ۲۶ هزار و ...

    |

    ایران در کنار سایر جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی با داشتن بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و نیز دارا بودن جزایر زیبا و اکوسیستم استثنایی از استعداد بالقوه ای برای گسترش گردشگری و گردشگری دریایی برخوردار است و در حال حاضر دو جزیره مهم کیش و قسم و مناطق ساحلی ، خلیج فارس و ...

    |

    ارتقاء رقابت‌پذیری بنادر و توسعه مناسبات تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی و رشد ترانزیت و تسهیل تجارت با همسایگان در بخش رقابت‌پذیری بنادر و همچنین ارتقاء سطح کیفی و کمی توان عملیاتی بنادر بازرگانی کشور از طریق بازطراحی فرایندها ، به‌کارگیری فن‌آوری‌های روزآمد و ایجاد و ...

    |

    جزایر استان و اقدامات مرتبط با آن‌ها از اهمیت زیادی در اقتصاد دریامحور برخوردار بوده و اخیرا به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیشنهاد داده‌ایم که مباحثی در خصوص توسعه دریامحور و جزایر سه‌گانه در کتاب‌های دانش‌آموزان درج کند .

    |

    از ظرفیت‌های کشور در حوزه اقتصاد دریامحور می‌توان به مواردی همچون دسترسی به آب‌های آزاد ، شهرهای بندری با عملکردهای متنوع اشاره کرد که این مهم با ابلاغ دستورات بالادستی ، محور فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران