در حال بارگذاری ...
  • کریدور شمال - جنوب مزیت محوری ایران برای اتحادیه اوراسیا است

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون اول رئیس‌جمهور در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر ضرورت دیجیتال‌سازی کریدور‌های حمل و نقل تاکید کرد و گفت : ایران تمایل دارد مشارکت خود با کشور‌های عضو را در سطح دو جانبه و چند جانبه به شکلی نظام‌مند گسترش دهد .

    محمدرضا عارف گفت : فراهم آوردن بازار مشترک در چهار حوزه کالا ، خدمات ، سـرمایه و کار به عنوان یکی از اهداف غایی این اتحادیه مطرح شده است و از این چهار حوزه به اختصار با عنوان «چهار آزادی» یاد می‌شود .

    وی با اشاره به دستور کار نشست عمومی سومین مجمع اقتصادی اوراسیا با عنوان «دیجیتالی شدن در زمان معاصر دستور کار تضمین ۴ آزادی‌ها» تصریح کرد : اینها اهدافی است که در راهبرد ۲۰۲۵ اتحادیه گنجانده شده و در بیانیه سال گذشته نیز توسط کشور‌های عضو مورد تاکید مجدد قرار گرفته است ؛ باید اذعان داشت که این چشم انداز فارغ از منافع اقتصادی و مادی که به ذهن متبادر می‌کند ، از منظر فرهنگی انسانی نیز بسیار دلپذیر و نویدبخش است .

     

     

     

     

     
     
     
     
     
     




    مطالب مرتبط

    یکی دیگر از جنبه‌های دیجیتالی سازی که می‌توان تضمین کننده تحقق چهار آزادی باشد ، در سطح حاکمیت و دولت‌های عضو اتفاق می‌افتد و با حکمرانی دیجیتال در ارتباط است ، حکمرانی دیجیتال در تصمیمات رویه‌ها و خدمات دولتی موجب ارتقا کیفیت و کاهش پیچیدگی و تاثیرات منفی عوامل انسانی ...

    |

    استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان ، نسبت به رفع این نقاط حادثه‌خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت‌گرفته را به‌صورت مستمر ارائه دهند .

    |

    نظرات کاربران