در حال بارگذاری ...

کریدور شمال - جنوب مزیت محوری ایران برای اتحادیه اوراسیا است

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون اول رئیس‌جمهور در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر ضرورت دیجیتال‌سازی کریدور‌های حمل و نقل تاکید کرد و گفت : ایران تمایل دارد مشارکت خود با کشور‌های عضو را در سطح دو جانبه و چند جانبه به شکلی نظام‌مند گسترش دهد .

محمدرضا عارف گفت : فراهم آوردن بازار مشترک در چهار حوزه کالا ، خدمات ، سـرمایه و کار به عنوان یکی از اهداف غایی این اتحادیه مطرح شده است و از این چهار حوزه به اختصار با عنوان «چهار آزادی» یاد می‌شود .

وی با اشاره به دستور کار نشست عمومی سومین مجمع اقتصادی اوراسیا با عنوان «دیجیتالی شدن در زمان معاصر دستور کار تضمین ۴ آزادی‌ها» تصریح کرد : اینها اهدافی است که در راهبرد ۲۰۲۵ اتحادیه گنجانده شده و در بیانیه سال گذشته نیز توسط کشور‌های عضو مورد تاکید مجدد قرار گرفته است ؛ باید اذعان داشت که این چشم انداز فارغ از منافع اقتصادی و مادی که به ذهن متبادر می‌کند ، از منظر فرهنگی انسانی نیز بسیار دلپذیر و نویدبخش است .

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 




مطالب مرتبط

یکی دیگر از جنبه‌های دیجیتالی سازی که می‌توان تضمین کننده تحقق چهار آزادی باشد ، در سطح حاکمیت و دولت‌های عضو اتفاق می‌افتد و با حکمرانی دیجیتال در ارتباط است ، حکمرانی دیجیتال در تصمیمات رویه‌ها و خدمات دولتی موجب ارتقا کیفیت و کاهش پیچیدگی و تاثیرات منفی عوامل انسانی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با انتشار یادداشتی نوشت ؛ نگاه جمهوری اسلامی ایران به شرق جهان یک امر واقعی است ...

|

تمامی دولت‌ها در بخش راه ، همیشه نقش حمایتی داشته‌اند و شخصاً به یاد ندارم که با مقامات کشورهای خارجی (مرتبط با این حوزه) دیداری داشته باشم اما بحثی از سدسازی ، پل‌سازی و راه‌سازی نشده باشد .

|

دو کشور این طرح بزرگ را دنبال می کنند و جمهوری اسلامی ایران کارگروهی تخصصی برای مطالعات اولیه تعیین کرده است که در هفته های آینده به دوحه برای مذاکرات اعزام می‌شوند .

|

نظرات کاربران