در حال بارگذاری ...

۷ فرودگاه برتر در طرح پایش هوشمند کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند

بررسی بازخورد مستمر هوشمند از مسافران حاکی از ۷۰.۲ درصدی رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات و امکانات سالن های فرودگاهی در سطح کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد رشد داشته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : با انجام طرح پایش هوشمند کیفیت خدمات فرودگاهی ، فرودگاه‌های برتر کشور معرفی شدند .

کاپیتان محمدمهدی افشاری اظهار کرد : این پایش هوشمند در دو بخش ساختاری کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالن‌های فرودگاه‌های در شش ماهه نخست سال جاری در فرودگاه‌ها انجام شده است . برای ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی در شش ماهه نخست امسال در مجموع دو میلیون و ۴۰۰ هزار بازخورد مسافران فرودگاه‌های کشور توسط سامانه های هوشمند شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پایش شده است .

کاپیتان افشاری بیان کرد : بررسی بازخورد مستمر هوشمند از مسافران حاکی از ۷۰.۲ درصدی رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات و امکانات سالن های فرودگاهی در سطح کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد رشد داشته است .

وی با بیان اینکه این پایش هوشمند بوسیله ابزارهای مکانیزه سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی شامل کنسول‌های سخت‌افزاری کلیدی ، لمسی ، دیجیتالی ، وبسایت و لینک انجام شد ، گفت : در توسعه اقتصاد فرودگاهی یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت در سازمان‌ها و کسب و کارها ، جلب رضایت حداکثری مشتریان و مسافران است تا با استفاده از سیستم های KPI کاربردی و ارزیابی عملکردها نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود .

افشاری اظهار داشت : در همین راستا ، بنا به تاکید و حساسیت کاپیتان نخجوانی مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه­ ها ، پایش هوشمند ، مداوم ، لحظه‌ای و برخط وضعیت رضایتمندی مسافران در زمینه دریافت خدمات و سرویس ­ها در فرودگاه‌های کشور به‌ عنوان مولفه‌ای مهم برای سنجش کیفیت عملکرد در شرکت فرودگاه‌ها ، مورد توجه جدی قرار گرفته است . برای معرفی فرودگاه‌های برتر کشور این طرح با رتبه‌بندی در دو بخش ساختاری "کیفیت خدمات فرودگاهی" و "امکانات سالن‌های فرودگاه" منطبق با پارامترها و آخرین استانداردهای بین المللی ACI/ASQ براساس نظر مسافران فرودگاه‌های کشور انجام شد .

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) ، فرودگاه‌های مهرآباد ، اصفهان و مشهد در زمینه امکانات ترمینال‌ها ، فرودگاه‌های تبریز ، مهرآباد و بندرعباس در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار ، فرودگاه‌های شیراز ، اصفهان و یزد در زمینه نحوه برخورد کارکنان از نظر مسافران صنعت هوانوردی کشور به عنوان فرودگاه‌های برتر معرفی شدند .

افشاری بیان کرد : فرودگاه‌های مشهد ، تبریز و مهرآباد در زمینه آراستگی و راحتی در فرودگاه ، فرودگاه‌های بندرعباس ، زاهدان و مشهد ، در زمینه وضعیت پارکینگ ، فرودگاه‌های مهرآباد ، تبریز و بندرعباس در زمینه ارائه سرویس‌های اطلاع‌رسانی ، به عنوان فرودگاه‌ها برتر شناخته شدند .

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد : در این طرح فرودگاه‌های اصفهان ، یزد و اهواز ، در زمینه نحوه دسترسی مسافران به فرودگاه ، فرودگاه‌های مهرآباد ، اهواز و یزد ، در زمینه زمان انتظار پذیرش ، فرودگاه‌های تبریز ، شیراز و زاهدان در زمینه کیفیت تحویل بار ، فرودگاه‌های شیراز ، بندرعباس و اهواز ، در زمینه عملکرد کانترهای صدور کارت پرواز و فرودگاه‌های اصفهان ، مشهد و تبریز در زمینه خدمات نظافت سالن­ های فرودگاه جزو فرودگاه­های برتر بودند .

کاپیتان افشاری به نتایج حاصل از پایش رضایتمندی مسافران در حوزه "امکانات سالن‌های فرودگاه‌ها" اشاره کرد و افزود : در ارائه مکان های خدمات شارژ تلفن همراه ، فرودگاه‌های مهرآباد، بندرعباس و اصفهان، در تامین اینترنت وایرلس ، فرودگاه‌های شیراز ، اصفهان و مهرآباد ، در ارائه چرخ دستی و ویلچر ، فرودگاه‌های شیراز ، مهرآباد و زاهدان برتر معرفی شدند .

وی اظهار داشت : در بخش برنامه‌های تلویزیونی ، فرودگاه‌های تبریز ، مهرآباد و بندرعباس ، در استقرار عابر بانک ، فرودگاه‌های مهرآباد ، زاهدان و اصفهان ، در بخش رستوران و فست فود ، فرودگاه‌های مشهد ، اهواز و بندرعباس ، در دسترسی مسافران به آب آشامیدنی ، فرودگاه‌های اصفهان ، شیراز و یزد ، در تامین صندلی انتظار ، فرودگاه‌های اصفهان ، مشهد و زاهدان برتر شدند .

همچنین در استقرار غرفه‌های فروشگاهی ، فرودگاه‌های بندرعباس ، یزد و تبریز ، در بسته‌بندی بار فرودگاه‌های تبریز ، زاهدان و شیراز ، در بخش محل بازی کودکان ، فرودگاه‌های مهرآباد ، شیراز و مشهد ، در بخش اتاق سیگار ، فرودگاه‌های مهرآباد ، تبریز و مشهد و در بخش نمازخانه ، فرودگاه‌های مشهد ، اصفهان و مهرآباد به‌عنوان فرودگاه‌های برتر معرفی شدند .

افشاری در پایان تاکید کرد : در اجرای این طرح نظر سنجی فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد ، اصفهان ، بندرعباس ، شیراز ، تبریز و مشهد به ترتیب به‌عنوان برترین فرودگاه‌های کشور به لحاظ میزان شاخص رضایتمندی مسافران در شهریور ماه سال جاری شناخته شدند .




مطالب مرتبط

در برخی از فرودگاه‌ها ، مشکلات بزرگی در روند پروژه‌ها ایجاد شده که ضروری است پروژه‌های عمرانی با شتاب بیشتری پیگیری شود و اقدامات مستمر برای تسریع بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار قرار گیرد .

|

بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ...

|

تعامل و همکاری تمام ذینعفان در اتمام پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز بسیار تاثیرگذار است .

|

شاخص رضایت مسافر (Passenger Satisfaction Score) به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین معیاری مهم از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مسافران است و تنها سازمان هایی در این زمینه موفق‌اند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا ...

|

پس از جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیون پرسش‌نامه زائران و مسافران در امسال در بررسی بیش از یک میلیون بازخورد ، مشخص شد که در ۱۰ روز نخست سفرهای اربعین حسینی امسال ۷۱ درصد مسافران از ارائه خدمات در این فرودگاه‌ها ، اظهار رضایت کرده‌اند .

|

نظرات کاربران