در حال بارگذاری ...

ایکائو گزارش ایمنی سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایکائو گزارش ایمنی سال خود را منتشر کرد که در آن شاخص های ایمنی ، حوادث و عوامل خطر مرتبط را ارائه می دهد . بهبود ایمنی سیستم حمل و نقل هوایی جهانی ، راهنما و اساسی ترین هدف استراتژیک ایکائو است .

ایکائو به طور مستمر در تلاش است تا ایمنی هوانوردی جهانی را از طریق فعالیت ها و اهداف هماهنگ در طرح ایمنی هوانوردی جهانی موسوم به گسپ GASP بررسی و ارتقا دهد .

ابتکارات گسپ از معیارهای ایمنی هوانوردی جهانی و منطقه ای بر اساس اصول مدیریت ریسک و سیستم مدیریت ایمنی نظارت می شود . ایکائو در تمام فعالیت‌های ایمنی هماهنگ‌شده‌ ، تلاش می‌کند تا تعادلی بین ریسک ارزیابی‌شده و الزامات استراتژی‌های کاهش ریسک عملی ، قابل دست‌یابی و مؤثر به دست آورد .

گزارش ایمنی امسال نشان دهنده کاهش نرخ مرگ و میر به ۱۷ نفر به ازای هر میلیارد مسافر در سال ۲۰۲۳ است . این عدد ۵۰ نفر به ازای هر میلیارد مسافر در سال ۲۰۲۲ بود .

این کاهش زمانی رخ داد که ترافیک مسافری در سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ میلیارد مسافر در سراسر جهان افزایش یافت . این عدد ۳.۲ میلیارد مسافر در سال ۲۰۲۲ است .  

رئیس شورای ایکائو گفت : این ارقام ایمنی چشمگیر نشان دهنده فداکاری و کار سخت کل جامعه هوانوردی است . هدف تزلزل ناپذیر ما عدم تلفات در هوانوردی تجاری است . دستیابی به این هدف بلندپروازانه نیازمند تلاش جمعی است . ما با هم می توانیم آسمان را برای هر مسافر و خدمه ایمن تر کنیم .

ایکائو متعهد است از طریق طرح ایمنی هوانوردی جهانی و ابتکارات هدفمندی که در مناطق پرخطر ارایه می دهد ، پیشرفت های بیشتری انجام دهد .

دبیرکل ایکائو گفت : ما برنامه های حسابرسی خود را تقویت می کنیم ، استانداردهای جهانی را به روز می کنیم و کمک های مناسبی را به کشورهای عضو ارائه می دهیم .

این گزارش همچنین تفکیک دقیقی از سوانح بر اساس طبقه بندی وقوع در سال ۲۰۲۳ ارائه می دهد . توربولانس بیشترین سوانح و پس از آن تشخیص نادرست باند فرودگاه ، روی هم نیمی از تصادفات سال را تشکیل می‌دهند .  

نیمی دیگر از سوانح نیز به دلیل از دست دادن کنترل هواپیما روی زمین و هوا ، برخورد پرنده ، حمل و نقل زمین ، رعد و برق و قیچی باد رخ داده است .  

چشم انداز برنامه ایمنی هوانوردی جهانی دستیابی و حفظ هدف صفر بودن تلفات در عملیات تجاری تا سال ۲۰۳۰ و پس از آن است . برای انجام این کار ، خطرات ایمنی عملیاتی باید شناسایی و به آنها رسیدگی شود . ایکائو از طریق همکاری با کشورها ، مناطق و ذینفعان صنعت به اجرای طرح های ارتقای ایمنی خاص هر منطقه کمک می کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یاتا به همراه دولت‌های ژاپن ، مالزی و ذینفعان پیشرو در صنعت ، بیانیه مشترکی را در اجلاس COP30 صادر کرده‌اند و از دولت‌ها ...

|

برگزاری جلسات منظم با تمام واحدهای درگیر در عملیات زمستانی ضروری است . این جلسات باید با سرعت و دقت برگزار شود تا نتایج آن‌ها به‌صورت مستمر ارزیابی و در تصمیم‌گیری‌های بعدی به کار گرفته شود .

|

در این مانور ، عوامل فرودگاه ، آتش‌نشانی و نجات فرودگاهی ، پلیس فرودگاه ، یگان حفاظت هواپیمایی ، اورژانس ۱۱۵ ، هلال‌احمر ، آتش‌نشانی شهری ، شبکه بهداشت و جمعی از نیروهای خدمات شهری حضور داشتند و هرکدام طبق وظایف ابلاغ‌شده نسبت به اجرای مأموریت خود اقدام کردند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یاتا در افتتاحیه کنفرانس جهانی ایمنی و عملیات (WSOC) که دیروز در شیامن چین برگزار شد ، سه اولویت حیاتی برای ایمنی و عملیات ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان برای سال ۲۰۲۵ توسط AirlineRatings.com منتشر شده است . این وب‌سایت رتبه‌بندی ایمنی خطوط ...

|

نظرات کاربران