در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۳ ساعته زمان سفر با تکمیل محور قزوین - الموت - تنکابن

    کاهش زمان سفر از ۶ ساعت به ۳ ساعت ، کاهش ۳.۸ میلیون لیتر مصرف سالیانه سوخت، ساماندهی روستاهای منطقه الموت برای جذب گردشگران ، بهره‌برداری از معادن غنی الموت و توسعه گردشگری در منطقه رودبار الموت از دیگر مزایای این پروژه است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : پروژه محور قزوین - الموت - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجرا است و تکمیل این مسیر باعث کاهش ۱۶۶ کیلومتر از طول مسیر موجود و ۳ ساعت از زمان سفر خواهد شد .

    محمد رضا کدخدا زاده ، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد : محور قزوین - الموت - تنکابن منجر به اتصال استان‌های غربی به شمال کشور خواهد شد و با توجه به اهمیت محورهای شمالی در شبکه راه‌های کشور و حجم بالای ترافیک ، این پروژه می‌تواند به کاهش قابل توجه ترافیک محورهای موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور کمک کند .

    وی افزود : این پروژه یکی از مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری به قزوین است اولویت اول این مسیر به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست که ۵۷ کیلومتر از این مسیر یک لایه آسفالت شده . همچنین برای حفظ محیط زیست ، دو دستگاه گالری از چهار دستگاه برای عبور حیوانات ساخته شده است . همچنین ، تونل شیرکوه به طول ۷۹۰ متر تکمیل شده و هفت پل به طول ۴۲۰ متر نیز در این مسیر احداث شده است .

    کدخدا زاده در خصوص عملیات اجرایی در استان مازندران نیز توضیح داد : ۳۴ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۵ درصد در استان مازندران در حال ساخت است . اولویت اول این بخش، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر از روستای مران تا ابتدای جاده سه هزار است . همچنین ، عملیات روسازی و آسفالت ۷ کیلومتر از این محدوده در حال اجراست و به دلیل وجود معارضان ملکی ، تخصیص نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این مسئله نیاز است .

    وی کاهش طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر را یکی از مهم‌ترین مزایای این پروژه دانست و افزود : کاهش زمان سفر از ۶ ساعت به ۳ ساعت ، کاهش ۳.۸ میلیون لیتر مصرف سالیانه سوخت، ساماندهی روستاهای منطقه الموت برای جذب گردشگران ، بهره‌برداری از معادن غنی الموت و توسعه گردشگری در منطقه رودبار الموت از دیگر مزایای این پروژه است .

    کدخدا زاده همچنین حجم عملیات خاکی این پروژه را ۳۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۵۰۰ هزار تن آسفالت ، ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۶ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مسیر است . علاوه بر این ، احداث ۳۲ دستگاه تونل به طول ۲۰ هزار متر، ۳۱ دستگاه پل خاص به طول ۷۰۰ متر و ۴ دستگاه گالری برای عبور حیوانات از دیگر عملیات اجرایی این پروژه است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : تمهیدات لازم برای رعایت مسائل زیست‌محیطی در اطراف پروژه و منطقه در حین اجرا و زمان بهره‌برداری از مهم‌ترین چالش‌های این پروژه است .




    مطالب مرتبط

    این پروژه که هدف آن کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای در مسیر اسدآباد به همدان است ، در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم در زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان همدان به شمار می‌رود .

    |

    ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی ، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود .

    |

    در قالب توسعه کریدورهای ترانزیتی ، مکلف به اجرای حدود ۳۲۰۰ کیلومتر پروژه جدید هستیم . این پروژه‌ها شامل ۹ کریدور ترانزیتی ریلی به طول ۱۷ هزار کیلومتر می‌شوند که در صورت تکمیل ، ظرفیت حمل بار کشور به ۶۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ...

    |

    در هشت ماهه امسال حدود ۲۷ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های استان و حدود ۱۱ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی استان کرمان جابه‌جا شده است .

    |

    نظرات کاربران